تببین ابعاد و آثار پرداخت زکات و اثرات مثبت آن در جامعه موجب افزایش پرداخت زکات خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۸۸۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر حوزه علمیه علوی هیدج در جمع مؤدیان و مبلغان زکات شهر هیدج ضمن اشاره به آموزه‌های دینی بیان شده درباره زکات، فلسفه پرداخت آن را محرومیت‌زدایی از جامعه اعلام کرد.

حجت‌الاسلام احمد صالحی با اشاره به اینکه پرداخت زکات زمینه‌ساز ارائه خدمات موثر و هدفمند به نیازمندان است، افزود: پرداخت زکات در فقرزدایی و از بین بردن فقر بین نسلی بسیار راهگشا است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه پرداخت زکات در اسلام بالا بردن توان اقتصادی در مدیریت جامعه اسلامی و تقویت پایه‌‌های اسلام است، اظهار داشت: علاوه بر پرداخت زکات هزینه کرد صحیح آن نیز از تاکیدات دین مبین اسلام است که امروز با تدبیر رهبری معظم انقلاب در تشکیل شورای زکات با مسئولیت ائمه جمعه و استقرار دبیرخانه آن در کمیته امداد این زمینه و بستر نیز فراهم شده است که زکوات مردم به بهترین شکل مدیریت و هزینه شود.

صالحی با تأکید بر اینکه هم افزایی زکات و تمرکز آن در یک محل موجب رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان می‌شود، تصریح کرد: باید شهر هیدج به عنوان یک شهر عالم پرور و مردمی متدین در استان ، در امر پرداخت زکات و دستگیری از نیازمندان نیز به عنوان یک الگو مطرح و واین الگوبه سایر نقاط نیز صادر شود.

وی به آیات قرآنی نازل شده در زمینه زکات نیز اشاره کرد و گفت: آیات متعدد قرآن در تبشیر و انذار در مورد زکات نشان از اهمیت بالای ادای این فریضه الهی است.

ارسال نظرات