با حضور وزیر بهداشت در مازندران طی برنامه ویدئوکنفرانس انجام شد:
با اجرای طرح تحول نظام سلامت 150 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای این استان به بهره برداری رسید و حدود 80 مرکز جدید نیز در دست اجراست.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۱۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مرکز بهداشتی زید سفلی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، استاندار مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این منطقه افتتاح شد.

این مرکز در زمینی به مساحت  500 متر مربع و  350 متر بنا و با هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون تومان احداث شده و دو پزشک در این مرکز مستقر هستند.

هر یک از این مراکز بهداشتی حدود چهار هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. زمین اهدایی این مرکز توسط گلچین اهدا شده است.

به گزارش تسنیم دولت برای ساخت این مراکز سلامت روستایی حدود 60 میلیارد ریال در قالب طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده است.

قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاح مراکز بهداشتی زید سفلی و پنبه چوله اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 150 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای این استان به بهره برداری رسید و حدود 80 مرکز جدید نیز در دست اجراست.

وی اضافه کرد: در قالب طرح تحول نظام سلامت از سال 93 تاکنون افزون بر 6 هزار میلیارد ریال برای ساخت فضاهای بهداشتی و درمانی به مازندران اعتبار اختصاص یافته است.

همچنین قرار است تا ساعتی دیگر همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران در مجموع 657 مرکز سلامت روستایی با اعتباری افزون بر 500 میلیارد ریال در 28 استان کشور و حوزه مدیریتی 47 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور به بهره‌برداری برسد.

این مراسم به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر بهداشت در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

تسنیم/
ارسال نظرات
پر بیننده ها