امام جمعه شهرستان ایوان: ریشه و علت فساد، فتنه و حقوق نجومی ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر برکات و آثار فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد. این فریضه عامل تحرک به سمت خوبیها و محبت است.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۱۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند، امام جمعه شهرستان ایوان در جلسه حلقه مربیان تربیتی و بصیرتیصالحین عنوان کرد: ریشه و علت فساد، فتنهو حقوق نجومی ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر برکات و آثار فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد. امروز ترک نهی از منکر باعث شده است که استادی سیاسی در طول سال سه بار به ایلام سفر کند؛ در حالیکه رئیس دانشگاه ما پای صحبت های او می نشیند. این از علت بی تفاوتی ماست. نباید میدان را خالی کرد. باید سخن گفت و مطالبه گری کرد. اگر امروز رهبری شخصاً به میدان می آید و خیلی حرفها را می زند، مایه تأسف است. نباید همه سکوت کنند. فقط نباید علم الهدی باشد که ترکش های ی که رهبری را هدف گرفته به جان بخرد. ما می خواهیم دوقطبی نباشد اما وقتی که به دنبال دوقطبی سازی هستند باید جلوگیری کرد.

سرمربی صالحین شهرستان احساس مسئولیت را از برکات فردی امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: دشمن ساکت ننشسته و برای ما برنامه ها می ریزد باید مراقب بود. نباید گذاشت که این فریضه به فراموشی سپرده شود. برای این استان ننگ است که چنین فردی به استان بیاید. چرا این بازیها را سرایلام و خراسان شمالی می آورند؟ حزب الهی های ما نباید میدان را خالی کنند.همه مسئولیت دارند و هدف از آفرینش نیز همین است.

حجت الاسلام لروند گفت: خداوند دست آمر را می گیرد و نمی گذارد تنها باشد. شهری که حزب الله دارد باید در فضای مجازی هم مبارز دست به قلم داشته باشد. ازمشکلات ترک امر به معروف و نهی از منکر است که تلگرام فضای جامعه را تسخیر کرده است. این فضا محبت ها را کم می کند. تربیت ها ریاکارانه می شود. شادی و نشاط از خانواده ها خواهد رفت. محبت همه جا را صفا می دهد .این فریضه عامل تحرک به سمت خوبیها و محبت است.

امام جمعه ایوان اصلاح جامعه، مبارزه با ظلم، اقامه دین و امنیت ، بصیرت و نقدپذیری را از نتایج اجتماعی این فریضه احصاءکرد.

گفتنی است که حلقه مربیان صالحین بصورت ماهیانهحول محورمسائل تربیتی؛ معرفتی، مهارتی و بصیرتی برگزار می گردد.

 
ارسال نظرات