گزارش بسیج از همایش معتمدین و بزرگان جامعه عشایری کشور/5:

سردار پاشامحمدی: نباید از گله مندی های اقتصادی مردم به راحتی عبور کرد/ هشدار نسبت به خطر انقراض جامعه عشایر

مسئول جامعه عشایری سازمان بسیج در همایش هم اندیشی سران و بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور بیان کرد: اگر امروز مطالبه رهبری احیا سبک زندگی اسلامی ایرانی است می توانیم این فرهنگ را در جامعه عشایری پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۵۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سردار علی پاشامحمدی مسئول جامعه عشایری سازمان بسیج مستضعفین در همایش هم اندیشی سران و بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور با اشاره به دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب افزود: اگر امروز مطالبه رهبری احیا سبک زندگی اسلامی ایرانی است می توانیم این فرهنگ را در جامعه عشایری پیدا کنیم. چرا که این نوع سبک زندگی تقریبا در کلان شهر ها به فراموشی سپرده شده؛ ما در این همایش می خواهیم تاکید کنیم که باید ساختار زندگی عشایری در جامعع تبیین شود البته ملاک برتری در جامعه اسلامی تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان جمهوری اسلامی ایران از میان روستاییان و جوامع عشایری برخاسته اند عنوان کرد: امروز خطری بزرگ جامعه عشایری را تهدید می کند و آن هم خطر انقراض جامعه عشایری است. مسئولان باید بدانند با مهاجرت عشایر به سمت شهرهای بزرگ این ثروت ملی در حال از بین رفتن است.

پاشامحمدی تاکید کرد: باید علاوه بر مقابله با این تهدید و جلو گیری از کوچ عشایر به سمت کلان شهر ها بستری آماده شود تا مهاجرت معکوس از شهرها به روستا ها محقق شده تا با این کار چرخه کار و تولید در کشور احیا شود.

وی با انتقاد از عدم توجه دولت به جامعه عشایری گفت: دولت و به خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی باید بدانند که خط مقدم اقتصاد مقاومتی عشایر هستند و اولویت توجه و اعطای تسهیلات باید با این جامعه باشد.

پاشامحمدی بیان کرد: به لطف الهی بسیج عشایری توانسته است با جامعه 1.2 میلیون جمعیت یعنی حدود 2 درصد از جمعیت کل کشور، 25 درصد از گوشت و مواد پرتیینی را تامین کند. 35 درصد از صنایع دستی ایران توسط زنان عشایر ما ساخته می شود و  5 درصد از شهیدان کل کشور را همین جمعیت 5 درصدی عشایری تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه توانایی اقشار بسیج محدود است، ادامه داد: بسیج دولت نیست؛ چرا که بسیج منابع و امکانات محدود دارد و لذا باید برای تامین سرمایه، یک بخش بزرگتر مانند دولت در این میدان سخت قدم گذارد. دولت است که باید به مشکلات کلان رسیدگی کند.

این مسئول بسیج عشایری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در حضور مردم آذربایجان ایراد کردند، گفت: مردم از بیکاری، رکود، معضلات خانوادگی، تورم و دیگر موارد آشکار جامعه گله دارند و نباید سطحی از موضوعات گذشت. 

پاشامحمدی در پایان تاکید کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی دولت نباید بگوید چنان پیش می آید در صورتی که با اعلام آمارهای امید بخش گزارش دهد که چنان شد و این کار اتفاق افتاد و متاسفانه توجه به سخنان گهر بار رهبری در این بین نادیده گرفته شده است.
ارسال نظرات