امسال جشن نيكوكاري در دو مرحله و در یک هزار و206پايگاه جشن نيكوكاري در استان زنجان برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۸۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

به گزارش مدير كل كميته امداد استان زنجان در جلسه ستاد احسان و نيكوكاري استان زنجان ضمن ارائه گزارشي از تمهيدات انديشيده شده براي برگزاري جشن نيكوكاري از برگزاري دو مرحله‌اي اين جشن خبر داد و گفت: جشن عاطفه‌ها برای تامین نیازهای دانش‌آموزان نیازمند در آستانه بازگشایی مدارس و جشن نیکوکاری با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش در آستانه سال نو برگزار مي‌شود.

هدايت صفري با اشاره به اينكه جشن نیکوکاری امسال با شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی، جشن نیکوکاری» همزمان با سراسر کشور برگزار مي‌شود، افزود: اين جشن در روزهای 18 اسفند در سطح مدارس، 19 اسفند در پایگاه‌های کمیته امداد و 20 اسفند در مصلی‌های نماز جمعه برگزار مي‌شود.

مدير كل كميته امداد استان زنجان با بيان اينكه امسال یک هزار و 206پايگاه جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي در استان داير مي‌شود، اظهار داشت: رویكرد برگزاری جشن نیکوکاری امسال توجه به بعد کیفی جشن با ایجاد ارتباط چهره به چهره با خیران، نیکوکاران، جامعه اصناف، جامعه پزشکی، واحدهای تولیدی و صنعتی است.

صفري با اشاره به اينكه اجراي مرحله نخست جشن نيكوكاري از 15 بهمن ماه سال جاری آغاز شده است، اضافه كرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون مبلغ 10 میلیارد ریال جمع‌آوری و به صورت هدفمند در بین خانواده‌های نیازمند هزینه شده است.

وي با اشاره به اينكه سال گذشته 18 میلیارد ریال كمك مردمي در جشن نيكوكاري جمع‌آوري شد، افرود: از این مبلغ 72 درصد به صورت غیر نقد و 14 درصد به صورت نقدي مساعدت شد.

مدير كل كميته امداد استان زنجان گفت: صداوسیما، آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج ظرفیت‌های بسیار مهم در افزایش میزان مشارکت افراد در این طرح و نهادینه کردن فرهنگ انفاق، احسان ونیکوکاری در جامعه هستند.

وي در پايان با تاكيد بر همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي در اين طرح گفت: همکاری و همراهی این دستگاه‌ها با کمیته امداد موجب به وجود آمدن همبستگی و تکافل اجتماعی و شکل‌گیری یک حرکت جمعی در حوزه فقرزدایی و محرومیت زدایی در سطح استان و در آستانه سال نو خواهند بود.

ارسال نظرات