جلسه بررسی راهکارهای توسعه روستاهای هدف گردشگری بر لزوم توسعه صنایع وابسته به گردشگری در روستاهای هدف گردشگری در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۹۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جواد رحمتی معاون عمرانی استانداری زنجان در جلسه بررسی راهکارهای توسعه روستاهای هدف گردشگری بر لزوم توسعه صنایع وابسته به گردشگری در روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد و گفت: کارگاههای تولید صنایع دستی بومی، وجود مراکز تهیه و عرضه غذا برای گردشگران و مراکز اسکان به صورت بوم گردی از ضروریات توسعه صنعت گردشگری روستایی می باشد.

سجاد صنعتی منفرد، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای توسعه خانه های بوم گردی، به طراحی ۲۰۰ واحد مسکونی به شکل سنتی و بوم گردی در سطح استان اشاره کرد.

کارشناسان حاضر نیز در این جلسه در خصوص پروژه گردشگری "قره داغ" و پروژه طرح توسعه گردشگری "گاوازنگ" به ارائه گزارش پرداختند .

بنا به اظهارات کارشناسان مربوطه ،ایجاد فضا برای برگزاری جشنواره های روستایی، ایجاد فضای اقامتی برای تجربه اسکان روستایی، از اولویت های های ما محسوب می شود که در غالب این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

همچنین از دیگر موضوعات طرح شده برای پروژه های مذکور توسط کارشناسان، طراحی خانه هایی با جنس و مصالح روستایی ، عدم ورود خودرو به فضای ایجاد شده، ایجاد فضایی برای برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های ملی و فضایی برای بافت سکونت دائم در این پروژه ها بود.

گفتنی است، جلسه بررسی راهکارهای توسعه روستاهای هدف گردشگری حضور مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی به ریاست معاون عمرانی استاندار زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات