در چند سال اخیر متأسفانه جهان اسلام با عملکرد تکفیری‌ها بین دو اسلام لیبرالی و اسلام تکفیری به شکلی قرار گرفته که حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین خودشان به حاشیه رفته است.
کد خبر: ۸۸۲۹۰۱۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا به امروز حامی ملت مظلوم فلسطین بوده است و این حمایت‌ها باعث شده ملت مظلوم فلسطین بتوانند با روحیه بهتری در مقابل ظلم و کشتار رژیم اشتغالگر صهیونیست مقاومت کنند. 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" و جنبش جهاد اسلامی از گروه های مقاومت در فلسطین به حساب می آیند که توانسته اند در مقابله اشغالگری و تجاوزات دشمن صهیونیستی ایستادگی کنند. این گروه های مقاومت همواره و به شکل های مختلف مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده اند. 
 امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانستند و در این باره به هیچ وجه با "محمد رضا پهلوی" مسامحه نکردند و مسلمانان جهان را برای مقابله با دشمن صهیونیستی فراخواندند. 
پهلوی در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همکاری های گسترده ای با دستگاه اطلاعات صهیونیستی داشت و همین موضوع نفرت مردم را برانگیخته بود. با پیروزی انقلاب اسلامی همه رویاهای غرب و اسرائیل در قبال فلسطین به یکباره فروریخت و تاکنون جمهوری اسلامی به صورت همه جانبه از مقاومت فلسطین حمایت کرده است. 
چرا فلسطین  
فاجعه‌‌ فلسطین از روز اوّل تاکنون، ترکیبى از کشتار و ترور و ویرانگرى و غصب و تعرض به مقدسات اسلامى بوده است. 
هر جریانى در کشورهاى اسلامى که این وظیفه‌‌ دینى و ملى را به ملاحظه‌‌ خواست تحکّم‌‌آمیز آمریکا یا به بهانه‌‌ توجیه‌‌هاى غیرمنطقى، به دست فراموشى بسپارد، نباید انتظار داشته باشد که به چشم وفادارى به اسلام یا صداقت در ادعاى میهن‌‌دوستى به او نگریسته شود. این یک محک است. هر کس شعار آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌‌ى مقاومت پشت کند، متهم است. 
امروز متاسفانه برخی کشورهای منطقه منافع خود را در اولویت قرار دادند و به مردم فلسطین پشت کرده اند. عربستان و قطر و امارات عربی متحده و سایر کشورهای عربی منطقه به جای تقابل و رویارویی با اسرائیل ؛ فلسطین و حامیان مقاومت را هدف قرار داده اند و دست در دست جنایتکاران سیاست هایشان را با استکبار هماهنگ می کنند. 
 سوال اینجاست که چرا فلسطین قبله اول مسلمانان ؛ مسئله اصلی جهان اسلام است؟ تحلیلگران معتقدند که بیش از ۶۰ سال است که رژیم صهیونیستی با تهدید و قتل و ترور از هیچ سرزمین ساخته اند و ملت فلسطین در این پروسه مظلوم واقع شده اند. 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است ؛ چرا که مردم مظلوم فلسطین بیش از ۱۹ هزار کیلومتر مربع از سرزمین خود را از دست داده اند و کشورهای اسلامی باید کمک کنند تا مناطق از دست رفته را بازپس بگیرند. 
چرا فلسطین 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است؛ چرا که  قبله اول مسلمانان در آن جا قرار دارد و از نظر دینی و اعتقادی از اهمیت خاصی برخوردار است.  
جمهوری اسلامی ایران یکی از حامیان پر و پاقرص ملت مظلوم فلسطین بوده و هم اکنون هم به طرق مختلف پشتیبانی از مقاومت فلسطین را در دستور کار خود قرار داده است. فلسطینیان خود نیز معتقدند که باید ذره ذره خاک خود را بازگردانند. 
"صلاح الزواوی" سفیر فلسطین در ایران در این زمینه می گوید: فلسطین چه با روش‌های دیپلماتیک و چه با اسلحه آزاد خواهد شد و دشمن صهیونیست می‌داند که این سرزمین به او تعلق ندارد و به همین دلیل است که به تعداد شهرک‌های ساخته شده می‌افزاید. 
سفیر دولت فلسطین در ایران با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای ضمیمه کردن کل خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و مقاومت فلسطینیان در برابر این سناریو تصریح کرد: ما در مقابل این سناریو خواهیم ایستاد و ما در نسل های مختلف پرچم مبارزات را حرکت دادیم. 
وی گفت: چیزی که ما امروز در فلسطین به آن نیاز داریم وحدت ملی است و باید اسلحه ما به سوی دشمن صهیونیستی نشانه برود. امروز ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه آینده مسئله فلسطین را تهدید می‌کند و ما امیدوار به مبارزات مستمر تا آزادسازی همه خاک فلسطین خواهیم بود.  
البته علاوه بر سفیر فلسطین برخی مقامات کشورهای منطقه نیز در این زمینه معتقدند که فلسطین باید در راس امور قرار بگیرد. "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه تروریست‌ها می‌خواهند ملت‌ها را به مسائل داخلی خودشان مشغول کنند، اذعان داشت: مردم بیدار شده‌اند و می‌دانند مسئله یهودی‌سازی قدس هم کار صهیونیست بوده و در سایه این بیداری جوانان ما هم می‌دانند که باید از مردم فلسطین دفاع کنند و مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام است.
در چند سال اخیر متأسفانه جهان اسلام با عملکرد تکفیری‌ها بین دو اسلام لیبرالی و اسلام تکفیری به شکلی قرار گرفته که حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین خودشان به حاشیه رفته است و باید در این زمینه به فلسطینیان یاری رسانیده شود. 
امروز تروریست های تکفیری که از سوی اسرائیل ایجاد شده اند سعی می کنند تا مسئله اصلی جهان اسلام را به فراموشی بسپارند. داعش و جبهه النصره که مدعی اسلام هستند تاکنون یک تیر به سمت اسرائیل شلیک نکرده اند و این نشان دهنده  توطئه داعش و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به جهان اسلام و ملت فلسطین است.  آری این است حقوق بشر غربی که در آن فلسطینیان هم کشته می شوند و در مقابل "تل آویو" به هیچ قانون حقوق بشری در جهان پایبند نیست.  
گزارش از محمد زرچینی 
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات