گزارش بسیج از همایش معتمدین و بزرگان جامعه عشایری کشور/6:

اگر حمایت بسیج نبود جمعیتی از عشایر باقی نمی ماند

نماینده عشایر خراسان رضوی گفت: از 75 میلیون جمعیت ایران، فقط 2/1 درصدعشایر هستند و اگر حمایت امام راحل و فرموده امام خامنه ای، فرمانده سپاه و بسیج عشایری نبود امروز چیزی از این جمعیت هم باقی نمی ماند.
کد خبر: ۸۸۲۹۰۶۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، گرمایی نماینده عشایر خراسان رضوی در همایش هم اندیشی سران و بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور، که از صبح امروز در محل سازمان بسیج مستضعفین در حال برگزاری است اظهار داشت: از جامعه عشایری نفس های آخر بیشتر نمانده بر همین اساس از 75 میلیون جمعیت ایران تنها 2/1 جمعیت از آنها باقی مانده است. اگر حمایت امام راحل و فرموده امام خامنه ای، فرمانده سپاه و بسیج عشایری نبود امروز چیزی از این جمعیت باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عشایر بحث مرتع است، ادامه داد: این اشتباه محض است که می گویند عشایر به محیط زیست آسیب می زنند در حالی که سودجویان و شهر نشینان هستند که مراتع را تخریب می کنند. مشکلات عشایر فراوان است که از جمله آن می توان به بحث مرتع، عدم فروش محصولات عشایر همچون گوشت و پشم و لبنیات اشاره کرد. باید از هیئت اندیشه ورز در سازمان عشایری در این موارد پ راهکار ارائه کرد.

گرمایی با تاکید بر این موضوع که اگر در مجلس یک قانون برای حمایت از عشایر بود و یا قوه قضاییه از آنها حمایت می کرد بسیاری از مشکلات حل می شد، افزود: امروزه فرزندان ما نمی خواهند ادامه دهنده راه عشایر باشند زیرا زندگی عشایر را شیرین ندیده اند.

نمایند عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: امروز در بحث عشایری می توانیم موضوع گردشگری را اهمیت داده و از صنایع دستی عشایر حمایت کنیم چرا باید دست رنج بانوی عشایری به ارزش کم فروخته شود.

همچنین در ادامه این همایش دکتر قاسمی نماینده عشایری استان کرمان گفت: ما عشایر یک مجموعه به نام ایلات ایران هستیم، محدود شدن عشایر در یک منطقه طرحی رضا خانی بود که عشایر را در یک قفس محبوس کنند.

وی با اشاره به برخی از راهکار ها برای برون رفت مشکلات عشایری اذعان داشت: اولین پیشنهاد ما دیدار با رهبر انقلاب است. هرجا که رهبر انقلاب با جدیت تذکر داده است مسئولین هم با جدیت فعالیت کردند. عشایر عاشق رهبر معظم انقلاب هستند و چه خوب است مشکلاتشان را با ایشان در میان بگذارند.

نماینده عشایری استان کرمان ادامه داد: امروز زندگی عشایری از بین رفته است. زندگی عشایری بر محوریت ریش سفیدان و ایل خانان اداره می شد و شایسته است تا به رویه سابق برگردیم.

قاسمی در پایان بیان کرد: عشایر علی رقم همه مشکلات حافظ و پشتیبان رهبری هستند.قانع ترین مردمان، مردمان عشایر و ایلات هستند که همواره حافظ انقلاب و مطیع امام خامنه ای هستند.
ارسال نظرات