فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندی شهید عباسپور صنعت آب و برق خوزستان گفت: بخش عظیمی از حل بحران برق خوزستان و کلانشهر اهواز توسط بسیجیان به صورت جهادی انجام شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۰۸۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

حل بخش عظیمی از بحران آب و برق خوزستان توسط بسیجابراهیم ساعدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندی شهید عباسپور صنعت آب و برق خوزستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: پدیده ریزگردها که حدود ده سالی مهمان ناخوانده خوزستان است متاسفانه در این چند سال اخیر شدت یافت.

وی ادامه داد: پدیده ریزگردها و طوفان های گرد و خاک بر کل استان خوزستان یعنی مردم، تاسیسات نفتی و برقی و خودرو ها و خیلی از اماکن و حتی حیوانات نیز تاثیر گذاشت. در حال حاضر هم این پدیده اثر خود را بر تاسیسات برق گذاشته است.

ساعدی بیان داشت: شبکه های انتقال برق در شهر و خارج شهر یک وسیله ای به نام مقره دارند؛ مقره عایقی میان کابل و تیر برق است که در اثر گرد و غبارهایی که در 8 و 9 بهمن ماه شد کاملا خاکی شدند. خاک نشسته بر مقره ها در کمترین رطوبت و بارش بسیار کم تبدیل به گل و موجب رسانا شدن مقره ها و جرقه زدن آن می شود که در نهایت شبکه از مدار خارج شده و منجر به خسارت و قطعی برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام شبکه استان خوزستان و اهواز دچار این مشکل عظیم شد گفت: یکی از راهکارهای بلند مدت برای حل این مشکل تعویض این مقره ها است اما در کوتاه مدت باید کل این مقره ها و تاسیسات و شبکه ها با فشار قوی آب شسته شوند تا این گِلی که خشک شده و هر لحظه ممکن است هر رطوبت و مه گرفتگی و بارش کم موجب برقراری اتصال شود را از بین برد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندی شهید عباسپور صنعت آب و برق خوزستان متذکر شد: در جلسه ستاد بحرانی با وزیر محترم نیرو، بسیج صنعت آب و برق خوزستان برای هرگونه کمک اعلام آمادگی کرد که ایشان نیز استقبال کردند.

ساعدی مطرح کرد: برای شستشوی مقره های شهرستان اهواز با هماهنگی فرماندهی سپاه استان در خواست هایی را به قرارگاه کربلای نیروی زمینی ستاد کل سپاه فرستادیم که ماشین آلات جنگ نوین از استان های مختلف ارسال کنند. تیپ بعثت از بروجرد استان لرستان برای ما ماشین فرستاد و حدود 13دستگاه خودروی مکانیزه را از روز پنج شنبه به همراه پرسنل آن به کار گیری کردیم که در شستشوی مقره ها به دوستان شبکه توزیع برق اهواز کمک می کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به این بحران، وزارت نیرو 800 نفر از پرسنل و دستگاه ها و ماشین آلات استان های مختلف را به سمت خوزستان گسیل کرد و ما هم 500 نفر را در اردوگاه های راهیان نور و بسیج اسکان دادیم.

ساعدی در پایان گفت: 300ما نفر از بسیجیان صنعت آب و برق را برای حل این بحران اعزام کردیم و بسیج به صورت جدی ورود کرد. و مهم ترین موضوع این است که ما این کار عظیم را انجام دادیم یعنی وزارت نیرو 30 خودرو آورد و ما به تنهایی 13 خودرو را فرستادیم. بخش عظیمی از حل بحران برق خوزستان و کلانشهر اهواز توسط بسیجیان به صورت جهادی انجام شد.


ارسال نظرات