خبرهای داغ:
استاد حوزه علميه تبريز در جمع مربیان بسيجي مدرسه معراج اندیشه سپاه ولايت تبريز گفت: تاسي و مدد گرفتن از قرآن و اهل بيت(ع) تنها را نجات انسان است.
کد خبر: ۸۸۲۹۰۸۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدي عالي افزود: همه انبيای الهي به اين منظور برانگيخته شده اند كه انسان را به سر منزل اصلي خود كه همانا رسيدن به انسان كامل بودن و قرب الهي است برسانند.

وي ادامه داد : اگر انسانيت را از انسان بگيريم وي ارزشي نخواهد داشت و برخي مواقع از حيوانات نيز بدتر مي شود و دست به كارهايي مي زند كه انسان عاقل از آن متحير مي شود.

اين استاد حوزه خاطر نشان كرد: امروز اين همه جرم و جنايت كه بشريت انجام مي دهد همگي از دوري بشر از ذات و اصل خويش نشات مي گيرد.

حجت الاسلام عالي بيان داشت: خداوند از نخستین لحظه خلق انسان بر وي منت گذاشته و از روح خود در وي دميده و وي را جانشين و خليفه خود بر روي زمين قرار داده است و اگر هر انسان به اين مسئله واقف شود ديگر تلاش مي كند کاری نكند وي را از مرتبه انسانيت به مراتب پائينتر سوق دهد.

وي به برخي ويژگي هاي انسان از ديدگاه قرآن از بعد اخلاقي اشاره و اظهار داشت: تزکیه و پیشرفت، تقوا، صبر، شکر و استغفار و ... از جمله مهم ترین ویژگی‌های یک انسان پیشرفته در بعد اخلاقی به شمار می رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها