خبرهای داغ:
رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه تلاش‌ها برای تثبیت قدرت خاندان علی اف ، در یک اقدام تامل‌برانگیز، همسرش را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۰۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی همه پرسی تغییر قانون اساسی جمهوری آذربایجان برای تاسیس مقام معاونت اول ریاست جمهوری، الهام علی اف، رئیس جمهوری این کشور، همسرش را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد.

الهام علی اف با برگزاری نشست شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان با تمجید از همسرش، «مهربان علی آوا» چنین گفت : مهربان علی اوا، معاون اول حزب آذربایجان نوین (حزب حاکم جمهوری آذربایجان) است. این حزب بزرگترین حزب در قفقاز جنوبی است که تعداد اعضای آن به هفتصد هزار نفر نزدیک شده است.

 

وی افزود : «مهربان علی اوا از سال 2005 نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان است و علاوه بر آن، فعالیت گسترده ای دارد که در نتیجه آن، بر شمار دوستان ما افزوده شده است. از سال 2004 تاکنون ، مهربان علی اوا، رئیس بنیاد حیدرعلی اف، پیشوای عالی است و این بنیاد تحت ریاست وی به متنفذترین سازمان (جمهوری) آذربایجان و منطقه تبدیل شده است.»

بر اساس گزارش ترند، علی اف اظهار داشت :«برگزاری مسابقه یوروویژن در باکو در سال 2012 ، مشخصا تحت رهبری مهربان علی اوا امکان پذیر شد و برگزاری نخستین دوره مسابقات اروپایی در باکو در سال 2015 نیز در نتیجه فعالیت کمیته برگزار کننده این مسابقات تحت ریاست مهربان علی اوا تحقق یافت. امسال نیز برگزاری پنجمین دوره مسابقات همبستگی اسلامی به مهربان علی اوا محول شده است. بیش از 10 سال است که مهربان علی اوا ، سفیر حسن نیت یونسکو و آیسسکو است. به خاطر برگزاری مسابقات اروپایی سال 2015 ، نشان «حیدرعلی اف»، عالی ترین نشان دولتی (جمهوری) آذربایجان به مهربان علی اوا تعلق گرفته است. با در نظر گرفتن تمام این عوامل تصمیم به این انتصاب گرفتم. از امروز، دوره جدیدی در زندگی مهربان علی اوا آغاز می شود.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها