انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی میان بانک سینا و جبهه منتظران خورشید-1
مسوول جبهه جهادی منتظران خورشید گفت: فعالیت‌های مختلفی همچون فعالیت های عمرانی، آبرسانی، آبخیزداری، بهسازی مدارس، حفاظت از منابع طبیعی، آبخوان داری ساخت و ساز حسینه و مسجد و خانه سازی تاکنون انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۰۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، دکتر اسماعیل احمدی مسوول جبهه جهادی منظران خورشید در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری محرومیت زدایی میان جبهه جهادی منتظران خورشید و بانک سینا اظهار داشت: مدیران جهادی نقشی سازنده در محرومیت زدایی ایفا می‌کنند؛ از اینرو مباحث محرومیت زدایی، چشم اندازی جدید در برابر مسوولان قرار می‌دهد. برنامه دستخط تلویزیون نیز توانسته بسترسازی لازم برای محرومیت زدایی را فراهم کند و بسیار تحسین برانگیز است.

وی با بیان اینکه مردم کشورمان اقدامات خیراندیشانه فراوانی دارند افزود: حرکت خودجوش در مسیر خیررسانی یکی از ویژگی‌های خاص مردم کشورمان را نشان می‌دهد. اسطوره ها و الگوهای خیراندیشانه مردم در ایام محرم و صفر از جوششی متفاوت برخوردار است که در اعصار مختلف تاریخی کشورمان وجودداشته و هر ساله شاهد رونق بیشتری هستیم.

احمدی با تاکید بر اینکه از ظرفیت حقیقی مردم در پیشرفت کشورمان استفاده نمی‌شود بیان داشت: باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا بتوانیم از توانایی مردم، استفاده مطلوب و حداکثری را ببریم.

مسوول جبهه جهادی منتظران خورشید با اشاره به اینکه فعالیت‌های محرومیت زدایی ارزشمندی تاکنون در مناطق محروم انجام گرفته است گفت: جبهه جهادی منتظران خورشید توانسته فعالیت‌های مختلفی همچون فعالیت های عمرانی، آبرسانی، آبخیزداری، بهسازی مدارس، حفاظت از منابع طبیعی، آبخوان داری ساخت و ساز حسینه و مسجد و خانه سازی را ارائه دهد. یکی از نکات ارزنده دیگری که در این گروه جهادی مشاهده می‌شود خدمات رسانی به  نقاط مرزی کشورمان  اعم از لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان است.

احمدی در ادامه گفت: دشمنان با طراحی برنامه های  تفرقه افکنانه درصدد هستند تا از طریق دمیدن به محرومیت ها اعمال نفوذ کنند ولی گروه های جهادی با رویه وحدت گرایی که بین اقوام و مذاهب مختلف فراهم کرده توانسته این اقدام دشمنان را در این مناطق ناکام کند.

مسوول جبهه جهادی منتظران خورشید خاطر نشان کرد: برنامه های رسانه ای در جهت محرومیت زدایی را می توان به فال نیک گرفت و آن را سرآغاز جنبش جدیدی در رسانه تلقی کرد  که نقشی سازنده و ارزنده خواهد داشت.

وی گفت: جبهه جهادی منتظران خورشید در 22 بهمن سال 81 تاسیس شده و در این مدت زمانی کارنامه خوبی از خدمات محرومیت زدایی در تاریخچه کشورمان لحاظ کرده است؛ منطقه امامزاده احمد فداله یکی از مناطق محرومی است که در استان خوزستان قرار گرفته و باید برای رسیدن به آن ارتفاعات 2500 کیلومتری کوه های زاگرس را با ماشین سنگین طی کرد. این منطقه از 100 روستا و 7000 جمعیت روستایی برخوردار است که فاقد امکانات اولیه زیستی آب، برق، گاز و آموزشی هستند. از اینرو گروه جهادی منتظران خورشید در گام اولیه حرکت محرومیت زدایی راهسازی را در اولویت قرار داده و توانسته راه جاده ای برای کوچ دام‌ها فراهم کند. 

احمدی بیان داشت: سازمان ها و نهادهای مختلف اعم از وزارت مخابرات، وزارت نیرو، بنیاد برکت، بانک سینا هم برای محرویت زدایی منطقه احمد فداله نقش داشته  اند. همچنین به همت بسیج سازندگی، سپاه و بسیج تاکنون بیش از 20 روستای دزفول آبرسانی شده است.

مسوول جبهه جهادی منتظران خورشید افزود: مردم مناطق محروم سرشار از خصلت‌های اخلاقی هستند لذا خدمتگزاری صادقانه به این قشر نقش مهمی در دنیا و آخرت برای مشارکت کنندگان در طرح های محرومیت زدایی دارد. ما گزارشی از سوی گروه جهادی منتظران خورشید خدمت رهبری معظم انقلاب ارائه کردیم و ایشان هم از نقش سازنده گروه های جهادی و گروه جبهه جهادی منتظران خورشید برای محرومیت زدایی تجلیل کرده و سلام محبت آمیز خود را به این گروه جهادی رساندند که خود مایه افتخار برای همکاران و خدمتگزاران در گروه منتظران خورشید محسوب می‌شود.

وی در خاتمه افزود:  گروه منتظران خورشید 5 طرح پیشنهادی برای اعطای چک های مردمی به میزان 120 میلیون تومان در نظر دارد . در این پیشنهاد میزان 70 میلیون کمک‌های مردمی و 40 میلیون هم از سوی بانک سینا تامین اعتبار شده است. این طرح‌ها عبارت اند از ساخت و ساز مدرسه 2 کلاسه در روستای اسماعیل شهرستان زرندیه استان کرمان که در نیمه اسفند سال جاری تحویل داده می‌شود، همچنین تامین 25 جهیزیه برای نوعروسان که تا هفته دوم اسفندماه عملیاتی خواهد شد. آبرسانی به روستاهای احمدفداله در شهرستان دزفول واقع در استان خوزستان، ساخت عابر پل در منطقه احمد فداله و ساخت و احیای چشمه دومنظوره  در منطقه احمد فداله نیز از دیگر برنامه های گروه جهادی منتظران خورشید است.

احمدی همچنین بیان کرد: بنده خاطرات محرومیت زدایی در مناطق محروم را در قالب 5 جلد کتاب به نگارش درآورده ام تا از این طریق مورد استفاده جهادگران و مدیران جهادی قرار بگیرد.

ارسال نظرات