در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق مورد بررسی قرار گرفت:

لجام بر نفس،شرط حضور در محضر خدا

اولین دوره اخلاق اختصاصی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با موضوع تهذیب نفس با حضور کارشناس اخلاق حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید خواهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۱۳۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این دوره حجت الاسلام کارگران با اشاره به نفس و آثار سوء پیروی از آن گفت: نفس یعنی آنچه اولاد آدم را به موارد غیر حق دعوت می کند که همین نفس انسان را تا لبه پرتگاه برده ولیکن بواسطه روحی که در او از حضرت حق دمیده شده از سقوط نجات می یابد.

وی افزود: هر انسانی که بخواهد در محضر الهی وارد شود باید نفس خود را لجام بزند و با اشاره به مثال عرب لجام را فراتر از مهار معرفی کرد و گفت: نماز ستون دین است ولیکن اگر نفس را با با میخ تهذیب لجام نزنیم همین نفس انسان را از انجام اعمال عبادی حتی نماز و یا حتی ادای قضای آن باز می دارد.

این کارشناس اخلاق اظهار کرد: با رعایت تهذیب نفس آن غبطه ای که در ما وجود دارد به حسد، غیبت، تهمت و ... منجر نمی شود و اخلاق نیک را جایگزین آنها خواهد کرد.

وی عنوان کرد: قطب انسان رو به سوی خداست نه به روی شیطان، که این تمثیل را مرحوم آیت الله بهجت در کلام خود به قطب های آهنربا تشبیه کرده است که از هم گریزان هستند و در ادامه با اشاره به معنای خلقت خدا گفت: خلقت خدا به این معناست که انسان با مهار نفس می تواند در برابر تمام «نه» های دنیا مقاومت کند چون او امتحان خود را در یک ماه رمضان پس داده است.

حجت الاسلام کارگران در پایان ویژگی های مؤمن را از زبان پیامبر اسلام(ص) چنین برشمرد: 1-انسان مؤمن اهل نیایش با خداست با تمام حالات2-انسان مؤمن امانت دار است و 3-مؤمن برای رضای خدا در برابر همه اینها صبر می کند.

ارسال نظرات