خبرهای داغ:
مدير گروه قرآن و اهل بيت(ع) راديو معارف:

برنامه «غربت ياس» از راديو معارف پخش مي‌شود

مدير گروه قرآن و اهل بيت(ع) راديو معارف از پخش برنامه «غربت ياس» ويژه شهادت حضرت زهرا(س) از اين رسانه به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۲۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
برنامه «غربت ياس» از راديو معارف پخش مي‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیداحمد محمودی با اشاره به ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: غربت یاس از جمله برنامه‌های رادیو معارف برای این مناسبت است که روز 11 بهمن از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف این برنامه تنویر افکار عمومی درباره جایگاه اهل‌ بیت(ع) و نقش آنها در هدایت بشر است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف با اشاره به رویکرد برنامه غربت یاس گفت: این برنامه ‌بصیرت‌افزایی و تأکید بر الگوپذیری از سیره و منش بزرگان دین به ویژه سیره حضرت فاطمه(س) و ارائه الگوی تربیتی درست برای خانواده‌ها در تربیت فرزندان با توجه به فضای مسموم رسانه‌ای را پیگیری می‌کند.

وی گفت: بررسی جایگاه اجتماعی و شخصیت حضرت زهرا(س) قبل و بعد از حضرت رسول اکرم(ص)، چگونگی شناخت حضرت زهرا(س) و راه‌های افزایش معرفت از جمله محورهای این برنامه است.

محمودی از تولید برنامه شهیده ولایت ویژه شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: در این برنامه شیوه‌های حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت و چرایی دفاع از ولایت توسط یک زن تبیین می‌شود و از سوی کارشناس نگرش فاطمی در بیداری زن مسلمان و تأثیر الگوی فاطمی در انقلاب اسلامی تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه بانوی نور از 14 بهمن تا 25 اسفند امسال از رادیو معارف پخش می‌شود گفت: در این برنامه معرفی و شناخت شخصیت بی‌بدیل حضرت زهرا(س) و بررسی تاریخ، شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) پیگیری می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف یادآور شد: بررسی القاب حضرت زهرا(س)، بررسی مقام علمی حضرت زهرا(س)، جایگاه حضرت زهرا(س) در آخرت، تاریخ، شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) و محدثه بودن حضرت زهرا(س) از جمله محورهای این برنامه است.

وی عصمت حضرت زهرا(س)، مناقب و کرامات حضرت زهرا(س)، حضرت فاطمه(س) از نگاه قرآن، پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان(ع)، حضرت زهرا(س) اسوه برای امامان معصوم(ع) و همه مردم و خطبه‌های حضرت زهرا(س) را از دیگر محورهای این برنامه ذکر کرد.

محمودی با اشاره به مبحث سیره‌شناسی حضرت زهرا(س) گفت: در این برنامه سیره همسرداری، خانه‌داری، همسایه‌داری، اخلاقی، عبادی، معنوی حضرت زهرا(س)، مقام و میراث علمی حضرت زهرا(س)، مناقب و کرامات حضرت فاطمه(س) و وصیت‌نامه‌های حضرت زهرا(س) تبیین می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار