خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان

17 هزار دانش آموز در اردو های رزمی فرهنگی امتداد شرکت خواهند کرد.

این اردو ها از 24 بهمن تا 4 اردیبهشت سال آینده در اردو گاه فرهنگی تفرحی شهدای درچهبرگراز می شود و به طور میانگین در هر روز 500 نفر در این اردو ها شرکت دارند و در پایان 17 هزاردانش آموز از شهرستان های اصفهان خمینی شهر و درچه در این اردو شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۲۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: 17 هزار دانش آموز از شهرستان های اصفهان درچه و خمینی شهر در اردو های رزمی فرهنگی امتداد شرکت خواهند کرد .

سرگرد ادیب با تاکید براینکه یکی از ظرفیت های بزرگ بسیج دانش آموزیظرفیت اردویی در فعالیت های فرهنگی پرورشی در سطح مدارس استگفت:رویکرد بسیج دانش آموزی استان این بوده که از لحاظ محتواییاین اردو هابه سمت تاثیر گذاری بیشتر تربیتی همراه شور و نشاط در دانش آموزان با محتوای ارزشی و انقلابی باشد.

وی تناسب با ویژگی ها وخلقایات دانش آموزانرا از ضروریات برگزاری این دوره ها دانست و افزود: بحمدلله این هدف تا حدودی محقق شده و اردو های بسیج دانش آموزی مورد استقبال هم دانش آموزان و هم فرهنگیان قرار گرفته و توانسته مخاطب خود را جذب کند .

سرگردپایدار محمد ادیب با تشریح اینکه در بسیج دانش اموزی سعی کرده اردو ها بر اساس پایه های تحصیلی و محتوای تحصیلی طرحی شود گفت:اردو ها اردوی فرمانده دلهاست که برای پایه چهارم برگزار و به معرفی شهید خرازی و شهید جهان آرا و فرماندهان دفاع مقدس می پردازداز جمله این اردو هاست که و در مرحله اول آن پنج هزار نفر در آن شرکت کردند و در ابتدای سال آینده مرحله دوم آن درگلستان شهدای اصفهان برگزار می شود

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان با بیان اینکه این اردوها بیشتر با محوریت معرفی مقام شهدا برگزار شده خاطر نشان کرد برای پایه پنجم ابندایی اردوی نام آوران را برگزار کردیم که بیشتر به بحث شهدای هسته ای و شهدای علمی می پردازد و در پایه ششم اردوی رهبر کوچک با موضوع معرفی شهید فهمیده طراحی شده است

سرگرد ادیب خاطر نشان کرد:سعی کردیم این اردو ها با مشارکت دستگاه های دیگر هم همراه باشدو اداره آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان تبلیغات در این اردو ها مشارکت خوبی داشته اندکه این امرمنجر بههم افزایی فعالیت فرهنگی و افزایش کیفیت اردو می شود

ویافزود:برای پایه ی هفتم و هشتم در حال تحلیل محتوای کتب درسی انجام می دهیم و تا بر اساس محتوای درسی به یک مدل مناسب اردویی برسیم.

سرگردپاسدارمحمد ادیب گفت یکی از اردو های بسیج دانش آموزی اردوی رزمی فرهنگی امتداد برای پایه های نهم و دهم است که در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی در حال برگزاری است و در آن به موضوعات اسلحه شناسی، هویت انقلابی ، نماز ، وسبک تغذیه به صورت کارگاهی به همراه فعالیت های مختلف ورزشی و تفریحی برای دانش آموزان پرداخته می شود .

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: فعالیت ها تفریحی این اردو در قالب هفت موقعیت از جمله موقیت رخش برای سوارکاری،موقعیت شهید زرین برای بازی پیت بال، موقعیت تک تیرنداز برای مسابقات تیراندازی با اسحله بادی، موقعیت جزیره مجنون است برای قایق سواری موقعیت آرش کمانگیر برای مسابقات تیر اندازی با کمان، موقعیت ابر والیبال و دارت نیز برای بچه ها طراحی شده اند.

سرگرد ادیب افزود: این اردو ها از 24 بهمن تا 4 اردیبهشت سال آینده در اردو گاه فرهنگی تفرحی شهدای درچهبرگراز می شود و به طور میانگین در هر روز 500 نفر در این اردو ها شرکت دارند و در پایان 17 هزاردانش آموز از شهرستان های اصفهان خمینی شهر و درچه در این اردو شرکت خواهند کرد.

ادیباز دیگر برنامه های این اردو سند رفاقت ،وصیت نامه شهدا و عاشقانه ای با شهدا است که بعد از این دوره وصیتنامه و سند رفاقت دانش آموز با شهدا برای شهید به آدرس دانش آموز پست خواهد شد.

وی هدف از این دوره را امتداد فعالیت های فرهنگی دانش آموزان دانست و گفت این هدف از طریق هیئت های دانش آموزی و بچه های مسجد حفظ خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان خاطر نشان کرد:دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی اردو های راهیان نور در طول سال و اردو های جهادی با عنوان طرح هجرت و اردوی طرح ولایت در تابستان هستند.

سرگرد پاسدار محمد ادیب در پایان تاکید کرد این که محتوای درسی نزدیک به ماموریت های بسیج دانش آموزی به صورت یک اردو در بیاید یک کار ابدائی مورد استقبال هم دانش آموزان و هم فرهنگیان است که قابلیت ارائه به سراسر کشور را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار