رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان:

ظرفیت‌های بخش کشاورزی هرمزگان در جهت ارتقای بهره‌وری به‌کار گرفته شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بخش کشاورزی استان ظرفیت‌های زیادی برای ارتقاء بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده و در نهایت اقتصادی‌کردن حوزه کشاورزی دارد.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۴۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
به گزارش خبرنگار خبدگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ناصر حیدری پوری ظهر امروز در نشست با کارشناسان واحد تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، اقتصادی‌کردن فعالیت‌های کشاورزی را یکی از اهداف این سازمان عنوان‌کرد و اظهارداشت: ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی استان برای  ارتقای بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده و در نهایت اقتصادی‌کردن حوزه کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه 52 درصد جمعیت استان هرمزگان در روستاها زندگی می‌کنند بیان‌داشت: تغییر نگرش این جمعیت نسبت به گونه‌های غیراقتصادی و سوق دادن آنان به‌سوی کشت گونه‌های اقتصادی، علاوه بر اقتصادی‌کردن بخش کشاورزی به خوبی طرح الگوی کشت را اجرایی کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به نقش مهم و اساسی کارشناسان واحد تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در تحقق اهداف استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارشناسان واحد تولیدات گیاهی با انتقال دانش به کشاورزان و معرفی گونه‌های اقتصادی می‌توانند حوزه کشاورزی را اقتصادی‌تر کنند.

حیدری پوری توسعه کشت گندم و کلزا بر روی نوار تیپ، ایجاد 16سایت گیاهان دارویی، ترویج کشت درختان اقتصادی، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون را از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در راستای اقتصادی‌کردن بخش کشاورزی برشمرد.

ارسال نظرات