در جلسه قرارگاه رسانه ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور مطرح شد
نشست قرارگاه رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور با حضور رئیس این قرارگاه و مدیران کل صدا و سیمای استان های میزبان راهیان نور برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۶۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، نشست قرارگاه رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور با حضور رئیس این قرارگاه و مدیران کل صدا و سیمای استان های میزبان راهیان نور برگزار شد. 

در ابتدای این نشست علی فروغی با اشاره به رویکردهای جدید صدا و سیما در خصوص پوشش رسانه ای راهیان نور گفت: اثرگذاری، جریان سازی، ارتقای کیفی و عمق بخشی تولیدات اصلی ترین رویکردهای عملیاتی قرارگاه رسانه ای راهیان نور خواهد بود. 

رئیس قرارگاه رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: با ایجاد چتر رسانه ای قرارگاه های رسانه ای استان ها تلاش خواهیم کرد تا همگرایی بیشتری میان شبکه های استانی و ملی صورت بگیرد تا مردم سراسر کشور بتوانند برنامه های متعددی را در ساختارهای مختلف برنامه سازی از شبکه های استانی و ملی بشنوند و ببینند. 

وی نقش صدا و سیمای استان ها را در پوشش راهیان نور بسیار موثر عنوان کرد و ادامه داد: استان هایی که در جغرافیای دفاع مقدس کانون فرهنگ مقاومت و پایداری هستند،‌ در این سفرها پذیرای عزیزان زائرند که همکاران ما در شبکه های استانی صدا و سیما نیز باید با برنامه ریزی دقیق و مدون به تولید برنامه بپردازند. 

فروغی با اشاره به ظرفیت های تولیدی و حضور هنرمندان موثر در بخش های مختلف استانی تصریح کرد: تولید مستندهای فاخر در قالب های متعدد، برنامه های گفت و گو محور جذاب با حضور چهره های انقلابی، شناسایی و پخش مراسم های خاص راهیان نور، تولیدات کوتاه در قالب نماهنگ از مهمترین برنامه هایی است که مدیران کل مراکز صدا و سیما باید در نظر داشته باشند. 

وی اظهار داشت: مدیران کل صدا و سیما ضمن افزایش تولیدات به ارتقای کیفی آثار، توجه جدی داشته باشند و در نشست های متعدد با برنامه سازان ضمن آسیب شناسی تولیدات سال های گذشته، به عمق بخشی محتوایی و هدفمند بیش از پیش توجه کنند. 

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در پایان با اشاره به آموزش و استفاده از دوره های کاربردی برنامه سازان گفت: کارگاهی به منظور تبیین و شناسایی ایده های نو و بکر با حضور تهیه کنندگان، مجریان و عوامل برنامه ساز ویژه برنامه های راهیان نور برگزار خواهیم کرد تا با شناسایی و آسیب شناسی مشکلات دوره های قبل بتوانیم برنامه های درخور و مخاطب پسندی را برای مردم کشورمان تولید و پخش کنیم. 

راهیان نور گنجینه ارزشمند رسانه‌ها 
در ادامه، رئیس مرکز سیمای استان ها با اشاره به فعالیت های صورت گرفته با موضوع راهیان نور در مرکز بسیج صدا وسیما و استان های صدا و سیما گفت: محتوای حرکت فرهنگی راهیان نور گنجینه ارزشمندی برای رسانه ها است و این حرکت همه مؤلفه های علمی، هنری و دینی را در خود دارد بنابراین ما در حوزه رسانه به خصوص در شبکه های استانی صدا و سیما باید از آن به خوبی استفاده کنیم. 

فاطمی به نقش مراکز استانی صدا و سیما در این زمینه اشاره کرده و ادامه داد: مراکز استانی رسانه ملی در واقع خط مقدم رسانه ای راهیان نور را تشکیل می دهند از این رو مدیران، برنامه سازان و هنرمندان استانی ارتباط میان شبکه های استانی و ملی را در این زمینه عهده دار خواهند بود تا با تولیدات شاخص و ارزشمند بتوانند تاثیربسزایی در این حرکت فرهنگی و دینی داشته باشند. 

وی افزود: پوشش رسانه ای راهیان نور و استقبال گسترده از این رویداد نشان از فعالیت موثر و تاثیرگذار هنرمندان بسیجی در تمامی بخش های رسانه ملی از جمله برنامه سازان و هنرمندان استانی است. 

فاطمی با اشاره به تولیدات گسترده شبکه های استانی صدا و سیما در بخش های مختلف تصریح کرد: مستندسازی تجربه های معنوی زائرانی که از داخل و خارج کشور برای زیارت مشهد الشهدا و کربلای جبهه های ایران عازم مناطق عملیاتی می شوند کار بسیار ارزشمندی است که برنامه سازان در استان ها در تلاش هستند امسال هم با تولید و پخش برنامه هایی موثر در این حوزه نقش بسزایی داشته باشند. 

وی ادامه داد: مستندسازی سفرهای راهیان نور می تواند سندی باشد برای نسل دیروز و امروز که جوان ایرانی، هیچگاه الگوهای ایثار و شهادت را فراموش نمی کند و همواره برای تحقق خواسته های شهدا تلاش می کند. 

در ادامه مسلم رحیمی، رضا رحیمی، داریوش دبیقی، علیرضا شیروی، مهران جلایی، سید حسین ناظر به ترتیب مدیران کل صدا و سیمای خوزستان، کرمانشاه، آبادان، ایلام، خلیج فارس و بوشهر با اشاره به برنامه های تولیدی و مشکلاتی که داشتند تدابیر، اقدامات و برنامه های پوشش رسانه ای راهیان نور سال 96 را بیان کردند.

ارسال نظرات