سردار فضلی در همایش موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری مطرح کرد
جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت:‌ گردشگری یک صنعت و هنر محسوب می‌شود؛ بنابراین ما هم باید از این ابزار موثر در جهت پیام‌رسانی و شناساندن وقایع انقلاب و دفاع مقدس بهره ببریم.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۷۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  سردار «علی فضلی» جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور در همایش ملی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری اظهار داشت: ایران یکی از مقاصد گردشگری در جهان است. این گردشگری به دو قسم است، که یک بخش آن گردشگری «تعالی‌بخش» است و در انقلاب اسلامی، این موضوع پایه گذاری شده است. این موضوع ریشه‌های دینی و علمی عمیقی دارد.
وی افزود: گردشگری یک صنعت و هنر محسوب می‌شود؛ بنابراین ما هم باید از این ابزار موثر در جهت پیام‌رسانی و شناساندن وقایع انقلاب و دفاع مقدس بهره ببریم.

سردار فضلی الگوی راهیان نور را متاثر از شهید عباس بابایی برشمرد و خاطرنشان کرد: شهید بابایی با وجود تحصیل در خارج از کشور، تمام تجربیات خود را در دوران دفاع مقدس به کار گرفت. زمانی که به همراه همسرش قصد عزیمت به زیارت خانه خدا را داشت، منصرف شد و گفت: «من در دفاع از انقلاب حج را به جای می آورم.» این فرمانده دلیر در روز عید قربان به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اردوهای راهیان نور و بازدید کاروانها از مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی، عنوان کرد: دوران دفاع مقدس، خانواده های معزز شهدا در مناطق عملیاتی حضور می‌یافتند و سال‌ها بعد این بازدیدها در قالب کاروان‌های راهیان نور و به همت دانشجویان صورت گرفت. راهیان نور مدیون دانشجویان و دانشگاهیانی است که چراغ راهیان نور را روشن کرده و آن را توسعه دادند.

جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به حضورهای مستمر رهبر معظم انقلاب در مناطق عملیاتی، افزود: از سال 88 شرایط بهتری برای حضور زائران و کاروان‌های راهیان نور فراهم شده است. مردم نیز با حمایت سایر دستگاه‌ها، سازمان ها و نیروهای مسلح متولیان این جریان حماسی بوده‌اند.

سردار فضلی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی حضور بیش از 7 میلیون نفر زائر در راهیان نور، به همین میزان برنامه ریزی برای خدمات رسانی صورت گرفته است. همچنین در سرزمین نور 10 شب اجرای نمایش و جشنواره خواهیم داشت. برای 20 اسفند ماه (روز ملی راهیان نور) نیز برنامه های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
منبع:دفاع پرس
ارسال نظرات