مسئول فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دومین کنگره ملی 5 هزار شهید دانشجو در سطوح ملی و دانشگاهی اوایل سال ۹۶ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۰۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، امیر وجدانی نیا در نشست ستاد کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان بوشهر افزود: کنگره ملی شهدای دانشجو، یک رویداد خوب و فراگیر در حوزه فرهنگ و آموزش عالی کشور است که اولین آن در سال ۹۳ با مشارکت همه دستگاه‌های دانشگاهی به دبیری بسیج دانشجویی در ۵۰۰ دانشگاه کشور برگزار شد و دومین آن نیز در سه‌ماهه اول سال ۹۶ درسطح کشور برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: آموزش عالی کشور این افتخار را دارد که حدود 5 هزار دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کند و بیش از ۷۰ تن از این عزیزان شهدای مدافع حرم هستند که جان خود را تقدیم اهداف جهانی انقلاب اسلامی کردند.


وجدانی نیا گفت: فضای فرهنگی، اجتماعی امروز کشور به‌ویژه فضای آموزش عالی به‌شدت نیازمند اصلاح است و در این میان دانشجویان، نیازمند داشتن الگوهای عملی هستند و شهدای دانشجو می‌توانند یک الگوی کامل رفتاری برای دانشجویان امروز باشند.


مسئول فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: در میان شهدای دانشجو، شهدای نخبه در سطوح بالای علمی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حضور دارند و محوریت محتوای دومین کنگره ملی شهدای دانشجو پیرامون این شهداست که تلاش می‌کنیم با معرفی شهدای دانشجوی حرم و بررسی سیره زندگی آنان، الگوهای رفتاری خوبی برای دانشجویان ارایه دهیم.


وی افزود: در اولین کنگره شهدای دانشجو در سال ۹۳ بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب، بیش از ۲۰۰ برنامه تلویزیونی، بیش از۵۰ قطعه موسیقیایی، فیلم کوتاه، نمایشنامه و بیش از ۴۰ جشنواره ورزشی برگزار شد.


 مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کشور افزود: در برگزاری کنگره‌های شهدای دانشجو، نکات مهمی مانند مشارکت حداکثری مخاطبان، دیدار با خانواده شهدا، پوشش و فضاسازی رسانه‌ای، دوری از تشریفات، شرکت مدیران دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی مناسب در خوابگاه‌های دانشجویی باید مدنظر قرار گیرد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها