فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه در گفتگو با «بسیج»:
فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه بیان داشت: از ۵۲ بیمارستان صحرایی سپاه، ۱۲ بیمارستان در سیستان و بلوچستان و مابقی در استان‌های کردستان، هرمزگان و خراسان رضوی و خراسان جنوبی درحال انجام مأموریت و خدمت‌رسانی هستند.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۵۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
سرهنگ پاسدار محمدحسین عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، بیان داشت: در این بیمارستان خدمات طب، تصویر سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، آزمایشگاه، داروخانه، دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی و سایر خدمات برای مرزنشینان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.
 
وی افزود: این بیمارستان بزرگ‌ترین بیمارستان سیار کشور دارای چهار اتاق عمل، ۱۲۰ تخت بستری شامل: بخش‌های کلینیک و پاراکلینیک است.

وی تصریح کرد: این بیمارستان بزرگ صحرایی ۱۲۵ نفر، متشکل از ۳۰ پزشک متخصص، ۵۰ پیراپزشک، پرستار و پشتیبان خدمت می‌کنند که علاوه بر خدمات رایگان به مرزنشینان تا عصر ۵ شنبه همزمان به امورات بهداشت و درمان رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۱۱ نیز رسیدگی می‌شود.

فرمانده بیمارستان صحرایی شرق کشور خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۱۲ بیمارستان سیار و صحرایی توسط سپاه فعال است که طی ۵۳ مأموریت قبلی به تعداد ۶۲۲ هزارنفرخدمت ارائه کردند که ازنظر ریالی این خدمات انجام‌شده، معادل ۹۶ میلیارد ریال است.

«عباسی» اظهار داشت: از ۵۲ بیمارستان صحرایی سپاه، ۱۲ بیمارستان در سیستان و بلوچستان و مابقی در استان‌های کردستان، هرمزگان و خراسان رضوی و خراسان جنوبی درحال انجام مأموریت و خدمت‌رسانی هستند.

وی در پایان یادآور شد: برای اولین بار در کشور بیمارستان صحرایی به‌صورت سیار درآمده است که اتاق‌های عمل و بخش‌های تخصصی آن در اتوبوس‌های پیوسته به هم راه‌اندازی شده است و این بیمارستان با حجم تخت بالا ابتکاری جدید از سپاه پاسداران برای اولین بار در سطح کشور است.

درخور ذکراست؛ در ساعات اولیه برپایی بیمارستان بیش از ۱۵۰۰ نفر از مرزنشینان برای دریافت خدمات درمانی رایگان در بخش‌های مختلف بیمارستان حضور یافتند که پذیرایی و برخورد مهربانانه متصدیان بهداری سپاه در خدمت بی‌منت به محرومین مرزنشین صفای خاصی را به فضای بیمارستان سیار سپاه حاکم نمود.

گفتنی است؛ بیمارستان صحرایی سیّار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مزین به نام «سردار شهید نورعلی شوشتری» برای اولین بار در کشور از دوم اسفندماه به مدت پنج شبانه‌روز در شهر کاریز از توابع شهرستان تایباد برای نهضت خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته مرزی تایباد و تربت‌جام به بهره‌برداری رسید.

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها