خبرهای داغ:
عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده گفت: با سند2030 حتی باید عقاید انحرافی مانند بهائیت و رفتار انحرافی که قرآن کریم با آن برخورد شدید کرده مانند قوم لوط را تحت عنوان تنوع فرهنگی به رسمیت بشناسیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۵۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی،اجتماعی زنان و خانواده در گفتگو یی با اشاره به سند 2030 اظهار داشت: یکی از بزرگترین پروژه های سازمان ملل متحد برای مهندسی فرهنگی و تغییر در سطح جهان که در امتداد پروژه هایی همچون جهانی سازی و نفوذ نرم است و در راستای دکترین امنیت دفاع ملی آمریکا تعریف می شود در دستور کار2030 است.

وی با بیان اینکه متن این دستور، آموزش برای همه است افزود: در راستای بند4 برنامه توسعه پایدار با 769 هدف خرد و شاخص سعی شده فرآیند توسعه کشورهای مختلف را بر اساس راهبردها و اصول و شاخص های استانداردهای جهانی با نگاه سکولار تنظیم شود. یعنی همان جهانی سازی به گونه ای دیگر دوباره وارد برنامه کشورها می شود.

*مسئول کارگروه ملی آموزش 2030 وزیر آموزش و پرورش است

عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان گفت: برنامه چهارم این دستور کار، SDG4 است که در تعریف چارچوب عمل کشورهای عضو در حوزه آموزش تا سال2030 قرار می گیرد. در این راستا دولت جمهوری اسلامی برای تهیه برنامه اجرایی این قطعنامه سازمان ملل و برنامه یونسکو و تحقق کامل برنامه آموزشی طبق تصویب نامه شماره 76403/52913 دولت در 25/6/95 اقدام به تشکیل کارگروه ملی آموزش 2030 کرده که مسئول این کارگروه خود وزیر آموزش و پرورش است و 21 نهاد و دستگاه اجرایی در آن شرکت دارند.

خزعلی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی موظف به اجرایی کردن تصمیمات این کارگروه هستند خاطر شان کرد: این سوال پیش می آید که چرا برای اجرای سیاست های دورن نظام مانند سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، نقشه جامع علمی کشور و انواع سند ها چنین کارگروهی تشکیل نشده است؟

عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان با اشاره به اینکه این کارگروه 30کارگروه فرعی داشته و در آذر ماه سال 95 نیز از این سند رونمایی شده است عنوان کرد: درحالیکه ما اسناد بالادستی نظام را که به تصویب و ابلاغ مقام معظم رهبری رسیده اما همه اسناد داخلی با وجود این سند بین المللی در کنار قرار می گیرند و تنها هرچه در درون نظام ما با این سند همسو است قابل استفاده خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین ما باید SDG4 را به عنوان یک سند بین المللی، اصل قرار دهیم و سیاست های کلان و برنامه ها را مطابق آن تغییر دهیم و اجرای برنامه ها را هم بر اساس شاخص های آنها پیاده کنیم. اگر در اسناد داخلی خودمان چیزی بر اساس اسناد بین المللی هست باید از آن استفاده کنیم و اگر در متن قرآن مسئله ای در مغایرت با آن بود باید کنار گذاشته شود. چراکه قانون پیوستن به یک معاهده بین المللی این است که آن اصل قرار می گیرد و قوانین دیگر در تطابق با آن تغییر می کند.

* سند2030 برجام فرهنگی است

خزعلی با اشاره به سند2030 گفت: سند2030 به نوعی برجام فرهنگی است که بسیار مخفیانه و علی رغم معطل ماندن اسناد بسیار غنی داخلی در حال صورت گرفتن است.

عضو شورای فرهنگی- اجتماعی زنان افزود: این درحالی است که امام راحل (ره) از قبل و آغاز انقلاب اسلامی تا آخرین روزها و امروز نیز در رأس همه مسئولان نظام، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با هرگونه سلطه و استعمار مقابله می کردند و مردم با پشت سر گذاشتن سال ها جهاد نشان دادند در منطقه به یک ابر قدرت تبدیل شده اند.

خزعلی با اشاره به شکل گیری شبکه نفوذ در بدنه برنامه ریزی در دولت و مجلس مطرح کرد: شبکه نفوذ که از شهریور سال گذشته مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند خیلی وسیع و نامحسوس در بدنه برنامه ریزی در دولت و مجلس شورای اسلامی در حال شکل گیری است، یکی از این برنامه ها نفوذ برنامه توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: ما اسناد متعدد بالادستی برای چشم انداز 1404 را در عرصه های آموزش، بهداشت و سلامت، زنان وخانواده ، مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش داریم. ما با اجرای تنها بخشی از نقشه جامع علمی کشور درخشش عظیم علمی را ایجاد کردیم و جوانان ما رشدی را نشان دادند که از متوسط رشد جهانی هم بالاتر است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دشمن از حضور و فعالیت های علمی جوانان ما مستاصل شده و 12 سال است که التماس می کند با ما مذاکره کند که در نهایت هم منجر به برجام شد، این در رابطه با کنترل فقط یکی از دانش های جوانان ما به نام دانش هسته ای بود.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: ما در عرصه های مختلف با تکیه بر اسناد داخلی و سیاست های مصوب نظام و انقلاب اسلامی و همچنین حمایت مدیران و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) موفقیت های بسیار زیادی را کسب کردیم.

*امضای مخفیانه و محرمانه سند 2030

خزعلی مطرح کرد: چه ضرورتی دارد که امروز اینگونه محرمانه و مخفیانه اسنادی را تهیه و امضا کنیم ؟ سند2030 در شهریور ماه 95 امضا و بیستم آذرماه با حضور آقای فرهادی، آقای آشتیانی و خانم مولاوردی و بخشی از مسئولان وزارت بهداشت از آن رونمایی شد.

وی سند2030 را همان برنامه توسعه هزاره که از سال2015 به نام برنامه توسعه پایدار و متوزان شروع شده دانست و تصریح کرد: همه اسنادی که امام خمینی (ره) از قبل انقلاب با آن مخالفت می کردند در حال حاضر در درون این سند گنجانده شده و برنامه عمل 2030یک سند مرکبی از همه اسنادی است که ما به صورت قانونی حق ملحق شدن به برخی از آنها را نداشتیم.

*هرگز اجازه تسلط دوباره به جهانی سازی غرب را نخواهیم داد

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اظهار کرد: طبق اسناد موجود تا سال 1404سیاست های کلان مصوب مسئولان اجرایی و برنامه داخلی را در اختیار داریم بعد از آن هم نظام مستقل برنامه ریزی خودمان تصمیم به برنامه ریزی تکاملی دارد و هرگز اجازه تسلط دوباره به جهانی سازی غربی را نخواهد داد.

خزعلی با بیان اینکه ما فرهنگ الهی و اسلامی را اصل قرار داده ایم و با عنایت به فرهنگ ملی و بومی برای آن برنامه ریزی کرده ایم بیان کرد: چرا باید الگوی جهانی سازی غرب را که بعضا دارای برنامه هایی کاملا متضاد با اسلام و ارزش هاست بپذیریم؟ البته همچون گذشته در تعامل با جهان از نقاط مثبت برنامه های آنها استفاده کرده و در تعاملی هوشمندانه سعی در اثر گذاری متقابل داریم.

*2030 برنامه کامل استعمار فرهنگی است

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده عنوان کرد: در این رابطه برنامه عمل 2030 که فقط بند 4 برنامه توسعه پایدار است خود یک برنامه کامل استعمار فرهنگی است و تمام سطوح آموزش کشور از کودکستان تا اوج تخصص ها را در بر می گیرد.

وی با اذعان به اینکه برنامه عمل 2030 تمام مربیان، معلمان و اساتید ما را با آموزش ها جهت داده و منابع را تغییر می دهد اضافه کرد: ما به چه قیمتی می خواهیم اسلام را بفروشیم؟ ( آیا باز هم ملک ری مطرح است؟ ) این ماده چهارم می گوید تمام برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها، بودجه بندی و نظام های شما باید مطابق الگوهای ما تغییر کند.

خزعلی ادامه داد: سیاست های کلان و برنامه های آن از طرف سازمان ملل و تقسیم کار آن در منطقه و صرفاً اجرای آن از طرف خود کشور ماست. برای نظارت بر عملکرد ما 169هدف خرد و شاخص در نظر گرفته اند که بر اساس آن ما را ارزیابی کنند که در نهایت این گزارش به یونسکو و بعد هم سازمان ملل خواهد رسید یعنی با نظارت و جهت دهی آنها برنامه عمل ما سنجیده می شود.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بیان کرد: طبق سند ارائه شده توسط اوباما آژانس های سازمان ملل تحت امر سازمان سیا کار می کنند و تغییر در علم و فرهنگ و نسلا جوان ما را هدف قرار داده اند یعنی ما برای پیاده شدن امیال پنتاگون در ایران سند رسمی و قانونی را قرار می دهیم.

*2030 کلیه برنامه های داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد

وی با بیان اینکه این سند بگونه ای است که اسناد بین المللی، فوق قوانین داخلی قرار می گیرند گفت: بدین صورت که با متعهد شدن به یک سند بین المللی آن سند اصل قرار می گیرد و کلیه برنامه های داخلی حتی اگر متن قرآن باشد باید در همسویی و تطبیق با آن سند پذیرفته شود.

وی در ادامه این مطلب گفت: حق شرط گذاشتن هم به معنای فرصت گرفتن برای تغییر قوانین مطابق با قوانین بین المللی است که ما این حق شرط را هم لحاظ نکردیم و اگر می گرفتیم یعنی مدتی به ما مهلت دهید تا همه احکام و قوانین و حتی مطالبی که از قرآن گرفته شده را مطابق با الگوی سکولار غربی تغییر دهیم.

*چرا سند تحول بنیادین هنوز در کشور پیاده نشده است؟

خزعلی اظهار داشت: آیا اسناد خودمان که یک گوشه آن در نقشه جامع علمی پیاده شد کم بود؟ چرا سند بنیادین تحول نظام آموزش هنوز کامل پیاده نشده است؟

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه پایدار در رابطه با موضوع زن ماده 116 وجود دارد که در ابتدا به عنوان زینت از هدف اجرای قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) یاد می شود و بلافاصله هدف خود را با رویکرد اجرایی کردن فرآیند توسعه پایدار یعنی تحقق برابری جنسیتی به نام عدالت جنسیتی می داند.

*برابری، عدالت نیست

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به تعریف درست از عدالت و برابری از منظر حضرت علی(ع) متذکر شد: این کلمه زیبا است اما در عمل از عدالت جنسیتی اراده باطل می شود. طبق فرموده حضرت علی(ع) قرار گرفتن هر چیزی در جایگاه خودش عدالت است. هر کسی با استعدادهای خود می تواند به عالی ترین سطح رشد برسد اگر تفاوت های موجود در توانایی افراد لحاظ شود عدالت هم صورت می گیرد. لذا برابری، عدالت نیست بلکه گاهی ضد آن است.

وی با اشاره دیدگاه اسلام درباره عدالت بیان داشت: نظام اسلامی به عدالت معتقد است و برای زن و مرد تفاوت های اصیل فطری و حکیمانه قائل است و برای شکوفا شدن انسان ها از آنها حمایت می کند. اما تحفه غرب برابری ، تساوی و تشابه همه جانبه بین زن و مرد است لذا بزرگترین مقاماتی که در غرب به زن در تساوی با مرد داده می شود حضور در نظامی گری و کارهای سنگینی همچون بنّایی ساختمان و رانندگی کامیون است.

*حضور نظامی و وحشیانه زن در زندان های ابوغریب ارزش نیست

خزعلی عنوان کرد: آیا این ارزش است که یک زن، وحشیانه شکنجه گر زندان ابوغریب شود و کار نظامی و انفجار را به راحتی بدون هیچ گونه تغییری در عواطف خود انجام دهد؟

وی حذف نقش کلیشه ای زن و مادر را که مظهر عطوفت و عاطفه است از اهداف غرب دانست و افزود: این کار دقیقاً دستورالعمل سازمان ملل است یعنی باید کتاب های درسی کشور را تغییر دهیم و تصاویر زن را در مشاغل سخت و برعکس تصاویر مرد را در خانه و در حال بچه داری نشان دهیم. حالا این جابجایی نقش به ایران هدیه می شود، چراکه فروپاشی خانواده مساوی با فروپاشی اقتدار نظام و تمدن اسلامی است ؛ البته قرآن کریم می فرماید: ( می خواهند نور خداوند را با دهان هایشان خاموش کنند اما خداوند نور را کامل می کند".

*حضور عالی زنان در جامعه به حضور ابزاری و نمایشی تبدیل شده است

خزعلی با تاکید بر اینکه باید تفاوت بین مفهوم عدالت و برابری جنسیتی برای جامعه باز شود، ابراز داشت: طبق رهنمودهای رهبری(مد ظله العالی) عدالت، حق است و برابری گاهی حق و گاهی ظلم است ، باید مراقب بود که تحمیل کارها به زن بیشتر از توانش نباشد و امکانات خاصی برای زنان در نظر گرفته شود تا زنان نقش مادی و همسری و اجتماعی و فرهنگی خود را به درستی ایفا کنند، اما متاسفانه حضور عالی و تخصصی زنان در اوایل انقلاب به تدریج در حال تبدیل شدن به حضور حقیر و ابزاری در هر شرایط است و زن باید با حضور نمایشی و آرایشی امکان جذب در بازار کار بیابد.

*با سند2030 باید بهائیت و رفتارهای انحرافی را به رسمیت بشناسیم

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه سند 2030 تمام تحولات در نظام آموزشی ما و فاصله گرفتن آن از ارزش ها را شامل می شود خاطر نشان کرد: مواردی در این سند وجود دارد که شدیدا در تضاد و تعارض با اسلام است با این سند حتی باید عقاید انحرافی مانند بهائیت و رفتار انحرافی که قرآن کریم با آن برخورد شدید کرده مانند قوم لوط را تحت عنوان تنوع فرهنگی به رسمیت بشناسیم.

خزعلی در پایان مطرح کرد: به دلیل مغایرت این سند با سیاست های کلان، قانون اساسی، برنامه های عادی نظام و مصوبه چشم انداز 1404 و داشتن همه نوع قوانین و سیاست های داخلی خودمان نیازی به اسنادی از این دست نیست.


 
ارسال نظرات