روز پنجشنبه مراسم اولین سالگرد هنرمندی است که ادبیات سینمای انقلاب اسلامی مدیون اوست؛ اویی که در تمام زندگی‌اش دغدغه ساخت فیلمهای قرآنی را داشت.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۷۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، قریب به یک سال است که سینمای ایران با خالق «یوسف پیامبر» و «مردان آنجلس» به‌درود گفته‌ است، مردی که در این یک سال درگذشتش سینمای ایران ضربه بسیاری خورده است؛ فرج‌اللّه سلحشور، فیلمسازی که اول زندگی‌اش قرآن بود، میان زندگی‌اش قرآن بود و تا لحظات آخر عمرش دغدغه ساختن سریالی قرآنی را داشت؛ یعنی سریال «حضرت موسی(ع)».

تلاشهای وی در دست آخر نیز جواب داد و توانست قبل از سفر ابدی خود فیلمنامه این سریال را به پایان برساند، سریالی که اگرچه هنوز تولید نشده است، اما جامع، کامل و آماده ساخت است؛ ساختی که به یار دیرین وی یعنی جمال شورجه سپرده شده است. پنج‌شنبه‌ 5 اسفندماه مراسم اولین سالگرد این فیلمساز فقید سینمای ایران است؛ فیلمسازی که تاریخ سینمای ایران باید فصل‌هایی درباره کارهای و تأثیراتش به‌نگارش بکشد.

این مراسم از ساعت 15 تا 17:30 دقیقه در امام‌زاده باغ فیض برگزار می‌شود، امام‌زاده‌ای که این فیلمساز در خاک آن آرمیده است.

 سخنرانی حجت‌الاسلام قرنی از خطیب‌های قدیمی تهران‌، مداحی مرتضی طاهری و پخش یک تیزر پنج‌دقیقه‌ای ازجمله برنامه‌های مراسم گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت فرج‌الله سلحشور است.

ارسال نظرات