انتشارات روایت فتح نخستین شهید زرتشتی هشت سال دفاع مقدس و «آدم ها توی قاب من نمی میرند» روایت زندگی شهید سعید جانبزرگی را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۹۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج، شهید کامران گنجی، اولین شهید زرتشتی هشت سال دفاع مقدس است که در سر پل ذهاب در هفته سوم جنگ به شهادت رسید.
انتشارات روایت فتح در نهمین جلد از مجموعه «مادران» روایت زندگی این شهید را از زبان مادرش با نام «تابنده» به قلم حسین گلدوست را منتشر کرد.
نویسنده در مقدمه کتاب اشاره می کند: «تابنده، روایت جوان دلیری است که با باورمندی زرتشت، در کنار برادران مسلمانش پایمردی کرده و افتخار شهادت را کسب نموده. راوی اثر، مادر دلسوخته‌ای است که پس از شهادت تنها پسرش، سربلند و پایدار زیسته و اندوه دوری از فرزند را با خدمت به هموطنانش تسکین داده.»
در بخشی از کتاب می خوانیم: «بعضی وقتها در تنهایی به روزی فکر می‌کنم که با کامران در آشپزخانه بودم و پسرم از مدرسه آمده بود و نهار می‌خورد. باهم حرف می‌زدیم. بهم گفت: «مامان، معلم دینی ما آقای آرش گفته خداوند انسان رو خلق کرده که روی زمین امتحانش بکنه. ما همه در حضور خدا هستیم و مشغول امتحاندادن.»
اون لحظه تو چشمهای کامران خیره شدم. شاید سیزده یا چهاردهساله بود. برق ایمان و اطمینان نگاهش و صورتش رو روشن کرده بود. با همه وجودش به حرفی که می‌زد، ایمان داشت. هنوز هم هر روز به اون چشمها و اون برق عجیب فکر می‌کنم. شک ندارم که در قتلگاه سرپل ذهاب، در امتحان الهی سربلند شد.»
بر اساس این گزارش، کتاب «مادران 9: تابنده؛ شهید کامران گنجی به روایت مادر»، با قیمت 9000 تومان و در 1100 نسخه توسط انتشارات روایت فتح روانه بازار کتاب شد.
 
 انتشار کتاب «آدم ها توی قاب من نمی میرند»
پانزدهمین جلد از مجموعه «چشم ها»ی انتشارات روایت فتح، روایت زندگی شهید سعید جانبزرگی از دید خانواده و دوستان و نزدیکان او منتشر شده است.
اعظم پشت مشهدی این کتاب را در 184 صفحه به نگارش در آورده است.
در بخشی از کتاب می خوانیم: «هنوز حرفش توی گوشم هست «دوربین من باعث می‌شه تا مردمی که توی دوردست‌ها زندگی می‌کنند، به مردانی فکر کنند که سال‌های جوونی خودشون رو دستخوش شعله‌های نبرد سنگین زرهی کردند. من به این باور رسیدم که آدم‌های توی قاب من هرگز نمی‌میرند و من به اون‌ها عمر جاودان می‌بخشم.»
دوست نداشت بیشتر از چهل سال عمر کند. زیاد در مورد مرگ و توشه آخرت حرف می‌زدیم. همیشه می‌گفت «دلم می‌خواد قبل چهل سال شهید بشم یا برم! اگه فقط یه روز از چهل سالگیم بگذره و زنده باشم وحشت تمام وجودمو می‌گیره صادق.» هنوز 37 سالش پر نشده بود که جواب معامله‌اش با خدا را گرفت و شهید شد. یک جمله معروف داشت که خیلی دوستش داشتم «هیچ‌کس بدون تلاش به زیارت آفتاب نخواهد رفت.»
کتاب «آدم ها توی قاب من نمی میرند» به همت انتشارات روایت فتح با تیراژ 1100 نسخه و با قیمت 10000 تومان منتشر شده است.
ارسال نظرات