خبرهای داغ:
دادگاه بحرین جلسه محاکمه نبیل رجب،‌ فعال حقوقی این کشور را به هفتم مارس (۱۷ اسفند) موکول کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۳۹۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از سایت مرآة البحرین، دادگاه بحرین جلسه محاکمه نبیل رجب،‌ فعال حقوقی این کشور را به هفتم مارس موکول و درخواست برای آزادی او را رد کرد.

 

دادگاه بحرین محاکمه فعال حقوقی برجسته این کشور را با ادامه حبس وی در پرونده "اشاعه اخبار و بیانیه‌های کذب و مغرضانه درباره اوضاع داخلی بحرین" به هفت مارس موکول کرد.

 

محمد الجشی، وکیل نبیل رجب اعلام کرد، دادگاه ۲۸ دسامبر حکم به آزادی رجب داد اما این پرونده را جهت شنیدن اظهارات دادستانی به ۲۳ ژانویه موکول کرد.

 

پس از آنکه اواخر دسامبر گذشته حکم آزادی رجب در پرونده "مخالفتش با جنگ علیه یمن" از سوی دادگاه بحرین صادر شد، رژیم آل خلیفه ماه گذشته میلادی محاکمه نبیل رجب را به اتهام واهی "پخش اخبار، بیانیه‌ها و شایعات دروغ و مغرضانه درباره شرایط کشور" آغاز کرد.

 

دادستانی کل نیز رجب را در اتهام اول به بزرگترین دادگاه کیفری به اتهامی که مربوط به سال ۲۰۱۵ در زمینه "اشاعه اخبار از جنگ یمن" و "شکنجه در زندان جو" بود، ارجاع داد.

 

دادگاه بحرین بارها با آزادی رجب به رغم وضعیت نامساعد جسمی‌اش و تاکید وکلایش بر این مساله مخالفت کرده است.

 

مقامات امنیتی ۱۳ ژوئن این فعال حقوقی را در منزلش در منطقه بنی جمرة بعد از حمله‌ مزدوران وزارت کشور بحرین منزلش بازداشت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها