یک دانشمند برجسته کامپیوتر از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، گفت: اپلیکیشن‌هایی که برای حفظ تناسب اندام برنامه‌هایی ارائه می‌دهند، بیش از آنکه خوب باشند، آسیب‌رسان هستند چرا که تنها تعداد کمی از آنها بر اساس اصول علمی طراحی شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۳۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد "اپلیکیشن‌های قدم شمار هوشمند و مسافت سنج اندروید" نه تنها اتلاف وقت بوده بلکه برای سلامتی بسیار خطرناک نیز است.

گرگ هگر، یک دانشمند برجسته کامپیوتر اظهار داشت: اپلیکیشن‌هایی که برای حفظ تناسب اندام برنامه‌هایی ارائه می‌دهند، بیش از آنکه خوب باشند، آسیب‌رسان هستند چراکه آنها مردم را مجبور به تمرکز بر روی اهداف بلند پروازانه‌ای که هرگز دسترسی به آنها وجود ندارد، می‌کنند.

گرگ هگر، از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا می‌گوید: تنها "تعداد بسیار کمی" از حدود 165 هزار اپلیکیشن‌های مراقبت‌های بهداشتی هستند که بر اساس شواهد و اصول علمی برای افراد برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما آنها بیش از یک میلیارد بار توسط افرادی که به دنبال بهبود سلامتی خود هستند، دانلود شده‌اند.

این در حالی است که طیف وسیعی از نرم افزارها و سخت افزارهای مربوطه؛ مانند FitBits در سال‌های اخیر به بازار آمده است.

دکتر هگر، بیشتر از برنامه‌هایی که مردم را تشویق به انجام پیاده‌روی با حداقل برداشتن 10 هزار قدم می‌کنند و البته بدون درنظر گرفتن هیچ گونه محدودیتی، انتقاد کرد و گفت: من فکر می‌کنم اپلیکیشن‌هایی که بر روی گوشی‌های اندروید نصب می‌شوند و افراد برنامه حفظ سلامتی و تناسب اندام خود را از آن دریافت می‌کنند، باعث ایجاد مشکلاتی در افراد می‌شوند.

وی ادامه داد: بدون هیچ پایه و شواهد علمی، چگونه افراد متوجه می‌شوند که این برنامه‌ها برایشان خوب هستند؟! درحالی که می‌تواند برای آنها حتی مضر باشد، برای مثال، برداشتن 10 هزار قدم در پیاده‌روی برای بسیاری از افراد آسیب‌رسان است.

همه ما می‌دانیم که هرچه بیشتر ورزش کنیم، بهتر است اما اگر فرد مُسن و یا بیمار باشد، هر نوع فعالیت جسمانی نمی‌تواند برای وی خوب باشد.

 

ارسال نظرات