عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه جایزه شهید رهنمون باعث توجه بیشتر به افزایش کیفیت در حوزه سلامت می‌شود به برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره شهید محمدعلی رهنمون تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۳۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، در صفحه ایثارگری‌های جامعه پزشکی در دفاع مقدس،همواره نام و یاد شهید دکتر محمدعلی رهنمون از برجستگی خاصی برخوردار است، وی با منش و رفتار توحیدی خویش ترجمانی جاوید از تخلق به ارزشهای دینی و اخلاق پزشکی بوده و در مسیر وفاداری به آرمانهای نهضت اسلامی و خدمتگزاری مخلصانه به رزمندگان سرافراز اسلام، پس از سال‌ها مجاهدت و طبابت در عملیات خیبر در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله) به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

شهید محمدعلی رهنمون که مسئولیت معاونت بهداری سپاه انقلاب اسلامی یزد را بر عهده داشت پیش از شروع عملیات والفجر ۶ به جبهه رفت و در بیمارستان بزرگ صحرایی خاتم الانبیاء(ص) به درمان رزمندگان مجروح پرداخت و در روز ۶ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حال اقامه نماز بر اثر بمباران هوایی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 حسین‌علی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری یادواره شهید محمدعلی رهنمون در سال‌های قبل اظهار کرد: ما باید خصوصیات اخلاقی، رفتاری و منش شهید رهنمون را به جامعه پزشکی به ویژه نسل جدید معرفی کنیم تا بتوانند به عنوان الگو از ایشان خط بگیرند و در جهتی حرکت کنند که نه تنها باعث خشنودی شهید رهنمون بلکه خشنودی ملت ایران و خداوند شوند.

جایزه شهید رهنمون باعث توجه بیشتر به افزایش کیفیت در حوزه سلامت می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جایزه شهید رهنمون چه کمکی به ارتقاء حوزه سلامت می‌کند؟ تصریح کرد: جایزه شهید رهنمون باعث توجه بیشتر به افزایش کیفیت در حوزه سلامت می‌شود و افرادی که این جایزه به آنها تعلق می‌گیرد در جامعه بیشتر شناخته شده و الگو می‌شوند که این موضوع بر دیگران نیز تأثیر گذاشته و موجب می‌شود روش درست را پیش بگیرند تا بتوانند مورد قدردانی قرار بگیرند.

شهریاری با اشاره به کیفیت برگزاری همایش شهید رهنمون در سال‌های قبل گفت: قطعا آنچه تا به حال انجام شده در شأن و جایگاه این عزیزان نبوده است بلکه باید سرمایه گذاری بیشتری شود و باشکوه‌تر برگزار شود.

تبلیغات برای شناساندن کنگره شهید رهنمون گسترش یابد

وی ضمن اشاره به گسترش تبلیغات برای شناساندن کنگره شهید رهنمون تأکید کرد: بهتر است درباره کنگره شهید رهنمون اطلاع رسانی جامع‌تری انجام شود و محدود و خلاصه نباشد چرا که ممکن است بسیاری از اعضای جامعه پزشکی یا دانشجویان دانشکده‌های پزشکی از این کنگره اطلاع نداشته باشند.

این جراح و متخصص چشم در پاسخ به این سوال که آیا اعزام بیش از چند تیم بهداشتی درمانی در مناطق محروم داخل و خارج از کشور نشان دهنده الگوسازی عملی از شهید رهنمون است؟ گفت:  قطعا تاثیرگذار است با توجه به اینکه حضور پزشکان چه در مناطق جنگی و مناطق محروم بعد از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی آغاز شد، بی‌شک وجود پربرکت افرادی مانند شهید رهنمون باعث افزایش انگیزه پزشکان و جدی شدن رغبت آنها شد.

شهریاری با اشاره به شب‌های عملیات در دوران دفاع مقدس افزود: در مواردی از شب‌های عملیات پزشکان بزرگ و صاحب نام در بیمارستان‌های صحرایی کشور حضور داشتند و در عملیات شرکت می‌کردند.

وی در پایان با اشاره به حضور پزشکان در خط مقدم جبهه ادامه داد: در بیمارستان‌های صحرائی درمان مجروحینی که از قبل منتقل می‌شدند وده‌ها هزار نفر از افرادیکه در جبهه مورد اصابت گلوله، خمپاره و ترکش قرار می‌گرفتند بلافاصله مورد مدیریت قرار می‌گرفت که کار بزرگ و شاید در دنیا کم نظیر بود که پزشکان در خط مقدم بودند و شهید رهنمون هم جزو همین افراد بود.



ارسال نظرات