بحرانی که استان اردبیل را تهدید می کند

نماینده گرمی اضافه کرد: اکنون جمعیت روستاهای استان اردبیل رو به سمت پیری رفته و قشر جوان و کاری منطقه روانه شهرهای پرجمعیت داخل و خارج از استان می‌شوند که تبعات آن در آینده جبران ناپذیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۴۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازساوالان خبر; نماینده گرمی گفت: این موضوع که اردبیل استان است نه شهر باید در میان همه مسؤولان استانی نهادینه شود.

سیدحمایت میرزاده اظهار کرد: توزیع ثروت علاوه بر نامتوازن بودن بین استان های کشور، در داخل استان اردبیل نیز در دهه‌های گذشته عادلانه نبوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون توسعه استان اردبیل از شرق به غرب بوده است، افزود: وضعیت جغرافیای استان طوری است که باید محور توسعه شمال به جنوب داشته باشد و نه اینکه شاهد توسعه شرق به غرب باشیم.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون همه راه های مواصلاتی شرق به غرب استان چهاربانده است و این در حالی است که جاده های شمال استان به دلیل وضعیت غیراستاندارد حوادث آفرین بوده و نیازمند توجه ویژه دولت است.

میرزاده گفت: ما اشتباهی که تهران در دهه‌های گذشته داشته بود، اکنون در این استان تکرار کرده و باعث فربه‌تر شدن روز به روز مرکز استان اردبیل می‌شویم.

وی با بیان اینکه این روش باعث محروم‌تر شدن محروم‌ها می شود، تصریح کرد: تهران اکنون به دنبال راهی برای کاهش جمعیت خود است و ما در آینده با این روش باید راهی برای نجات شهر اردبیل پیدا کنیم درحالی که شهرها و روستاها خالی از سکنه شدند.

نماینده مردم گرمی اضافه کرد: اکنون جمعیت روستاهای استان اردبیل رو به سمت پیری رفته و قشر جوان و کاری منطقه روانه شهرهای پرجمعیت داخل و خارج از استان می‌شوند که تبعات آن در آینده جبران ناپذیر خواهد بود.

میرزاده افزود: توزیع عادلانه اعتبارات میان شهرستان‌ها، توجه ویژه به مناطق محروم و تبیین برنامه و سیاست توسعه متوازن کل استان راهکار اصلی نجات از وضعیت فعلی توسط دستگاه‌ها و ادارات کل است.

ارسال نظرات