خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام‌ آهنگران در همایش آزادی بیان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشخصه پایداری حکومت حضور مردم است، اگر مردم نسبت به حکومت علاقه مند نباشند این حکومت روبه‌زوال خواهد رفت اما حضور مردم می‌تواند در بقاء حکومت بسیار مؤثر باشد.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۶۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی آهنگران در همایش آزادی بیان که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به این سخن قرآن کریم که می‌فرماید برای هر امتی آغازی است و برای هر امتی پایانی است و آن هنگام که پایان عمر هر امتی فرارسد هیچ پس و پیشی در کار نخواهد بود افزود: اینکه بگوییم چون امت اسلامی هستیم و مسلمانیم سنت‌های الهی ما را دربر نمی‌گیرد و خدا پشت‌وپناه ماست و هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند بر اساس نظرات علامه طباطبایی این نظر از القائات شیطانی بوده و توهمی بیش نیست. امت‌های اسلامی پیشین هم گرفتار سنت‌های الهی شدند و دچار وضعیتی شدند که به‌مرور پایه‌های قدرت آن‌ها تضعیف شد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: علامه طباطبایی می‌گوید که چه امتیازی به‌غیراز تقوی برای یک امت وجود دارد؟ اگر هزاران شعار خوب بگوییم اما در عمل از آن شعارها فاصله بگیریم هیچ کرامتی ندارد بلکه کرامت فقط به‌واسطه تقواست و خداوند متعال فقط اعمال متقین را قبول می‌کند.

آهنگران بابیان اینکه تقوی مفهومی عملی در خود دارد گفت: گاهی از ما سؤال می‌کنند که آیا حکومت‌های لائیک و غیردینی و غیرمسلمان همه به جهنم می‌روند؟ در پاسخ باید بگویم خیر؛ خدای متعال به رفتار و عملکرد آن‌ها نگاه می‌کند، هم آن‌ها و هم ما مشمول سنت‌های الهی می‌شویم و هیچ تفاوتی بین این نیست که شعار ارزشمند بدهیم و عمل غیر ارزشمند انجام دهیم و بالعکس. بنا بر فرمایش قرآن هیچ مزیتی برای امتی که فقط شعار می‌دهد نیست و خداوند به رفتار آن‌ها نگاه می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشخصه پایداری حکومت حضور مردم است. اگر مردم نسبت به حکومت علاقه‌مند نباشند این حکومت روبه‌زوال خواهد رفت اما حضور مردم می‌تواند در بقاء حکومت بسیار مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام آهنگران تصریح کرد: علی (ع) نیز دریکی از خطبه های خود بر حضور مردم تأکید می‌کنند و می‌فرمایند(این حضور مردم است که به دوام یک نظام اسلامی کمک می‌کند و علاوه بر این قدرت خداوند در حضور مردم محقق می‌شود) بنابراین نظام اسلامی را باید قدر بشناسیم و از این نظام حمایت کنیم چراکه قدرت خدا را به منصه ظهور می‌گذارد اما حضور مردم دارای شرایطی است چراکه مردم بی‌دلیل پشت سر نظامی از آن حمایت نمی‌کنند بلکه مردم زمانی نسبت به حفظ یک نظام سیاسی علاقه مند می‌شوند که آن نظام حقوقشان را ادا کند.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در اوج فعالیت‌های نظامی مفصل‌ترین خطبه خود را در مورد حقوق مردم می‌خوانند و این نشان‌دهنده اهمیت رعایت حقوق مردم از سوی حاکمان جامعه است و باید بدانیم که ایفاء حقوق مردم است که می‌تواند طمع دشمنان را از یک حکومت بیرون کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها