مسوول سازمان بسیج عشایری اعلام کرد: جامعه عشایری روند منفی رشد جمعیت را دارد که این موضوع خطرناک است، با این حال ما به دنبال تقویت برنامه های بسیج عشایری خصوصا برای بانوان عشایر هستیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۴۶۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سردار پاشامحمدی مسوول سازمان بسیج عشایری صبح امروز در دومین روز همایش بزرگ سران طوایف و عشایر ، تبیین و گفتمان سازی پیام انقلاب را از اهداف این همایش خواند و گفت: بهره گیری از تجارب بزرگان عشایری کشور، احیا و تقویت جایگاه سران و بزرگان در ساختار جامعه اسلامی و همچنین بررسی مشکلات جامعه عشایری از دیگر اهداف این همایش است.

وی با بیان اینکه امروز 1/2 میلیون عشایر در کشور داریم افزود: امروز عشایر با بیست و چهار میلیون واحد دامی تولید 25 درصد از گوشت قرمز کشور را بر عهده دارند. همچنین 25 درصد صنایع دستی کشور در چادرهای عشایری تولید می‌شود بدین ترتیب می‌توان گفت که جامعه عشایری نخستین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

مسوول سازمان بسیج عشایری با بیان اینکه 500 هزار نفر از عشایر تاکنون در این سازمان جذب شده اند اعلام کرد: جامعه عشایری روند منفی رشد جمعیت را دارد که این موضوع خطرناک است، با این حال ما به دنبال تقویت برنامه های بسیج عشایری خصوصا برای بانوان عشایر هستیم.

فتاحی نماینده عشایر استان چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بسیج عشایری برای برگزاری این همایش اظهار داشت: برگزاری این هم اندیشی کاری ارزشمند است که سایر دستگاه های اجرایی کشور از آن غافل هستند.

وی با اشاره به نقش قوم و ایل بختیاری در تحقق انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی افزود: امیدواریم وحدت اقوام و مذاهب که خاستگاه انقلاب اسلامی است روز به روز در سراسر کشور افزایش یابد و عشایر بیش از پیش در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی کوشا باشند.

نماینده عشایر استان چهارمحال و بختیاری تامین اشتغال، مدیریت کوچ بر اساس ساماندهی عشایر و آمورش و پرورش عشایری را از مهم‌ترین دغدعه های عشایر خواند و گفت: متاسفانه مشکلات زیادی در این زمینه ها داریم و دستگاه های اجرایی ار آن غافل هستند در حالی که 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود دولت توجه کافی برای تامین علوفه و بیمه عشایر ندارد.

فتاحی در ادامه اذعان کرد: جامعه عشایری مخالف طرح و پروژه های ملی نیست اما این پروژه ها نباید زندگی عشایر را مختل کند که متاسفانه بسیاری از چراگاه های دام های عشایر در این طرح ها و پروژه ها از بین رفته است.

ارسال نظرات