حجت‌الاسلام محققیان در گفت‌وگو با «بسیج»:
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان فتنه‎گر با این روحیه و منشی که تا کنون از خود بروز داده‎اند قطعا از فتنه انگیزی دست برنمیدارند و به دنبال ایجاد فتنه جدید هستند، اما موفق به ایجاد فتنه جدید نخواهند شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۳۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
حجت‌الاسلام محمود محققیان نویسنده و استاد حوزه در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره تلاش رئیس دولت اصلاحات برای بازگشت فتنه‌گران در عرصه‌ی سیاسی کشور بدون توبه بیان داشت: وقتی کسی گناه اجتماعی انجام داد طبق آیات قرآن کریم باید توبه و استغفارش همراه با تبیین باشد و آن کار گذشته‎ را باید اصلاح کند.
 
محققیان در توضیح این مطلب عنوان کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری فرمودند فتنه نباید فراموش شود به خاطر این است که فتنه گران چندین ماه بلکه چندین سال کشور را به عقب برگرداند و فشار آوردند و تضعیف کردند و الان می‎خواهند بدون پرداخت هیچ گونه خسارتی برگردند، کمااینکه در این دولت به برخی مناصب عالیه کشور بازگشتند! و اینجا این سوال به ذهن می‎آید که وقتی فتنه‎گران حتی حاضر نشدند گناهشان را بپذیرند، چطور می‎خواهند به عرصه سیاسی برگردند؟
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به طرح آشتی ملی از سوی جریان اصلاحات تاکید کرد: این آشتی ملی فرار رو به جلوست و فتنه‎گران باید عذرخواهی ملی و جبران ملی بکنند نه آشتی ملی؛ این افراد چطور می‎توانند حق آن شهدایی را که در سال 88 به شهادت رسیدند ادا کنند و آیا رئیس دولت اصلاحات می‎تواند در چشم‎های مادران شهیدی نگاه کند که او را در ایام فتنه آتش زدند؟ این عدم عذرخواهی آنها نشان دهنده کبر سیاسی است.

محققیان در خاتمه تصریح کرد: جریان فتنه‎گر احتمالا می‎خواهند با چراغ خاموش یک ورودی به شوراهای انتخابات کنند و یک موفقیت ضمنی برای خودشان ایجاد کنند کماینکه اخباری نیز از جلسات پشت پرده‎شان رسیده است؛ این افراد درصدد هستند تا شوراها را تصرف کنند، لذا این جلساتی نیز که برگزار می‎کنند در همین راستاست و با این روحیه و منشی که تا کنون از خود بروز داده‎اند فکر نمی‎کنم از فتنه انگیزی دست بردارند و قطعا به دنبال ایجاد فتنه جدید هستند و این جلساتی نیز که برگزار می‎کنند در همین راستاست، اما موفق به ایجاد فتنه جدید نخواهند شد.
ارسال نظرات