فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در نشست خبری از برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس در روزهای پنجم و ششم اسفندماه در سراسر استان یزد خبرداد.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۴۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد صبح امروز در نشست خبری در خصوص گفت: سپاه الغدیر استان یزد با به‌کارگیری تمام بسیجیان استان یزد در تاریخی پنجم و ششم اسفندماه رزمایش الی بیت‌المقدس را در سراسر استان برگزار می‌کند.

سردار اکبر فتوحی در خصوص اهداف برگزاری این رزمایش اظهار داشت: بالا بردن توان رزمی، ارتقاء آمادگی جسمی برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمن از اهداف برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس بسیجیان استان یزد است.

وی تأکید کرد: در این رزمایش سپاه الغدیر و 12 ناحیه مقاومت بسیج و یک مرکز مقاومت مستقل با 45 گردان الی بیت‌المقدس از برادران و شش گردان کوثر از شش حوزه مقاومت بسیج خواهران به مدت 48 ساعت رزمایش را برگزار می‌کنند.

فتوحی تصریح کرد: در این رزمایش مقابله با انواع تاکتیک‌ها و برنامه‌های دشمن پیش‌بینی‌شده است. برخی از عملیات دشمن با کمک برخی از نیروها صورت می‌گیرد که برای این مورد نیز نیروهای بسیج آمادگی لازم را برای مقابله با آن دارند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در ادامه گفت: 72 تاکتیک عملیاتی در این رزمایش به نمایش گذاشته می‌شود برای دفاع از میهن و 14 تاکتیک امداد و نجات نیز در این رزمایش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: دو عملیات ویژه برای این رزمایش در نظر گرفته‌شده است که آمادگی نیروها را برای مقابله با انواع تهدیدات به نمایش خواهد گذاشت. برنامه‌هایی که در این رزمایش پیاده‌سازی می‌شود خارج از تصور دشمنان نظام است زیرا دشمن از باوجود آگاهی از قابلیت‌های نظامی کشور هنوز در بسیاری از حوزه‌ها غافلگیر می‌شود که نظیر آن در موضوع شهرهای موشکی بود که دشمن را غافلگیر کرد.

این یادگار دفاع مقدس ضمن بیان اینکه در رزمایش امسال عملیات شبانه نیروها نیز در نظر گرفته‌شده است اذعان کرد: عملیات شبانه‌ای که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام شد امان دشمن را بریده و در مناطقی انجام می‌شد که تصور آن‌هم برای آن‌ها مقدور نبود. اکنون عملیات شبانه در دستور کار بسیاری از کشورها قرارگرفته و به از این عملیات ابتکاری سپاه الگوبرداری شده است.

جانباز دفاع مقدس تأکید کرد: رزمایش‌های بیت‌المقدس به دشمن نشان خواهد داد که همه نیروها برای دفاع همه‌جانبه و آنی آماده‌اند و در این راه از هیچ تلاشی برای دفاع از آب‌وخاک و نظام دریغ نخواهند کرد.

وی مردم یاری را نیز یکی دیگر از محورهای عملیاتی رزمایش الی بیت‌المقدس در استان یزد اعلام و تصریح کرد: کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه نیز یکی دیگر از محورهای رزمایش است و نیروها آمادگی خود را برای مدیریت، کمک و کنترل این حوادث نشان خواهند داد.

سردار فتوحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما خواهان جنگ با هیچ کشوری نیستیم اما با برگزاری این رزمایش‌ها آمادگی خود در برابر هر تهدیدی را نشان خواهیم داد و قدرت بازدارندگی کشور را به رخ همگان می‌کشیم.

فرمانده سپاه الغدیر بابیان اینکه گردان‌های بیت‌المقدس گردان‌های احتیاط و ذخیره‌ای برای گردان‌های امام حسین ع و امام علی ع خواهند بود که در صورت نیاز این گردان‌ها به نیرو سریعاً افراد به این گردان‌ها افزوده شوند.

ارسال نظرات