خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: اینکه مردم از بزرگانی همچون شیخ صدوق هیچ اطلاعی ندارند یک ضعف و نقص است بنابراین باید صالحان را به جامعه معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۵۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
بی‌اطلاعی مردم از علما نقص است/لزوم شناساندن بزرگان دینی به جامعه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان همایش بزرگداشت شیخ صدوق که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری بزرگداشت شیخ صدوق حرکت مثبتی است اظهار داشت: در جامعه باید برنامه‌هایی پیاده شود که نسل جوان را به خود جذب کند.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) به جوانان اهمیت می‌دادند، افزود: همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که "جوان خوب جوانی بوده که کارهای آن همانند انسان کامل حال است" از این‌ رو باید حرکت‌هایی انجام دهیم که جوانان از بزرگان درس بگیرند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: اینکه مردم از بزرگانی همچون شیخ صدوق هیچ اطلاعی ندارند یک ضعف و نقص بوده، بنابراین باید صالحین را به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه عالم دلسوز در پیش خداوند دارای مقام و منزلت است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به دلیل اینکه مردم را دوست داشت در پیش خداوند دارای مقام و منزلت عظیمی بود، همچنین هر روحانی که دلش برای مردم بسوزد و دست جوانان و مردم را بگیرد در درگاه خداوند دارای منزلت خواهد بود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: بهترین دلیل در معرفی علما، آیات قرآن است ازاین‌رو باید از آیات و فرمایشات استفاده کنیم و وظیفه‌داریم که شخصیت‌های بزرگ و به نام را به مردم و جوانان معرفی کنیم.

وی ابراز کرد: وقتی جامعه بدانید این فرد کیست و چه شخصیتی دارد که برای آن بعد از سال‌ها همایش و بزرگداشت می‌گیرند طبعاً به شخصیت علما توجه خواهند کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی بابیان درخواستی از مسئولان همایش بزرگداشت شیخ صدوق، عنوان کرد: باهمت بالا، وظیفه الهی را در جامعه پیاده کرده و با شناساندن علما و بزرگان به مردم جامعه را سیراب کنید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها