خبرهای داغ:
امام جمعه قاین گفت:مردم خراسان جنوبی احترام دین را نگه می دارند و نمی گذارند خطوط قرمز نظام توسط عده ای نا آگاه به فرهنگ و رسوم این منطقه زیر پا گذاشته شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۵۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، آیت الله سیدمرتضی اصفهانی امام جمعه محترم قاین در جمع معترضین به سخنان استاندار که در محل دفتر امام جمعه برگزار شدگفت : صمیمانه از شما شاگردان امام جعفر صادق(ع) تشکر میکنم که از ابتدای انقلاب وارد میدان بودید و شهید دادید و در کنار امام و رهبری بودید.

وی افزود: این پایداری باعث شد که نزدیک به 40 سال است که این انقلاب باقی مانده است و اگر روحانیت و مردم ولایی نبودند معلوم نیست که چه بر سر انقلاب می آوردند.

آیت الله اصفهانی گفت : رهبر عظیم الشان نعمتی بزرگ برای انقلاب است که به خوبی و با تدبیر و سیاست کشور را به خوبی هدایت می کنند و باید قدر این نعمت را بدانیم.

امام جمعه قاین با اشاره به احکام مراجع در خصوص غنا گفت : به طور اجماع مراجع بزرگوارغنارا حرام می دانندو در اینکه زن و مرد با هم رقص داشته باشندنیز حرام است.

وی افزود:مردم خراسان جنوبی احترام دین را نگه می دارند و نمی گذارند خطوط قرمز نظام توسط عده ای نا آگاه به فرهنگ و رسوم این منطقه زیر پا گذاشته شود.

امام جمعه قاین با اشاره به سخنان استاندار گفت: آقای استاندار هم نباید این خطوط قرمز را رد می کرد، مگر جز غنا کار دیگری نیست که شادی را در اجتماع بیاورد.

وی افزود: ما از مسئولین می خواهیم که در این خصوص رسیدگی کنندواستاندارباید نسبت به این موضوع رسما ابراز پشیمانی خودرا اعلام کند واز مردم عذرخواهی کند.

آیت الله اصفهانی افزود : این سخنان استانداررا محکوم می کنیم ومی گوییم که مسئولین والامقام نباید بدی رابرزبان خود جاری کنند ومروج بدی باشندوبازهم می گوئیم که مردم این منطقه مردمی مومن و ولایی هستند و نباید این منطقه را با دیگر مناطق مقایسه کرد.

بیانات یکی از روحانیون در ادامه جلسه:

یکی از روحانیون حاضر دراین جلسه با انتقاد از دیر برگزارشدن این اجتماع درشهرقاین که مدعی هستند بیشترین طلبه را در شهرستان دارد از عدم حضور بیشتر طلبه وتاخیر در برگزاری این اجتماع انتقاد کرد وگفت: آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟؟؟

وی بااشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی در خصوص یادواره شهدا که مدتی پیش بیان داشته بود گفت: اگر آن روز نسبت به سخنان این مردک در خصوص یادواره شهدا که مقام معظم رهبری فرموده اند زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست،موضع سختی گرفته می شد این باراین سخنان شیطانی در خصوص رقص را برزبان نمیراند.

وی افزود:آن روز اگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده می شدحال مانباید عزای عمومی می گرفتیم ولی به هر حال آمده ایم تا حرفهایمان را به گوش مسئولین بالاتر برسانیم.

طلبه معترض درادامه اظهارداشت:ما مردم خراسان جنوبی که مدعی هستیم در کمک به عتبات عالیات،خیرات،نذورات،جلسات مذهبی و... در راس استان های کشور هستیم وامروز رقص وپایکوبی در استان ما جایگاهی ندارد ولی متاسفانه با آمدن استانداری غیربومی به خراسان جنوبی شاهد هستیم که بسیاری از رسومات شهر خودرا می خواهند در شهر ودیار ما پیاده کنند .

این طلبه قاینی از اقدام انقلابی صدا وسیما که وقتی متوجه شدند استاندار خراسان جنوبی از سران فتنه هستندمانع حضور ایشان در برنامه زنده تلویزیونی فرمول1شدندتشکر کرد.

یکی دیگر از طلاب نیز در محضر امام جمعه قاین با انتقاد از سخنان مشاور استاندار خراسان جنوبی که ائمه جمعه ومردم انقلابی را خفاش خوانده بود گفت: ما به جد پیگیر توهین واهانت هایی که به مردم وائمه جمعه شده است هستیم ومسئولین کشوری باید با این افراد برخورد جدی داشته باشند.

شرکت کنندگان در این اجتماع با سردادادن شعارهای

مرگ برضد ولایت فقیه

مرگ برفتنه گر

مسئول بی کفایت اخراج باید گردد

حرمت شکن فاطمی اخراج باید گردد

خواستار برکناری استاندار خراسان جنوبی شدند

همچنین شرکت کنندگان در این اجتماع با داشتن پلاکاردهایی را درآن نوشته هایی مبنی بر استعفا وعزل استاندار خراسان جنوبی بود خواستار پیگیری این مسئله از سوی مسئولین کشوری بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها