خبرهای داغ:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران:

منافقین جایگاه خطرناکتری را نسبت به کفار در جامعه دارند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران اذعان کرد: منافقین جایگاه خطرناکتری را نسبت به کفار در جامعه دارند و می‌توانند ضربه های بسیار مهلک و جبران ناپذیری را به جامعه وارد کنند.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۶۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی ، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت ایام سوگواری ام‌ابیها و پیرامون ابعاد شخصیتی آن حضرت اظهارکرد: همانطور که پیامبر گرامی اسلام که رحمت‌ للعالمین نیز مطرح کرده‌اند، ام‌ابیها از اصلی‌ترین صفات حضرت فاطمه(س) است.

وی اضافه کرد: با کنار هم قرار دادن شرایط تاریخی آن زمان بیشتر می‌توانیم به نقش پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در رشد و تعالی آموزه‌های الهی به بندگان پی ببریم.

این مسئول تشریح کرد: نفوذ نفاق به لایه‌های جامعه یکی از بزرگترین آفاتی بود که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) دامنگیر جامعه دینی شد و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) وظیفه حفاظت از جامعه را عهده‌دار بودند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران در خصوص جایگاه منافقین در جامعه اسلامی مطرح کرد: با مطالعه آیات قرآنی در می‌یابیم که منافقین جایگاه خطرناکتری را نسبت به کفار در جامعه دارند و می‌توانند ضربه های بسیار مهلک و جبران ناپذیری را به جامعه وارد کنند.

اوتارخانی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) با اقدامات مدبرانه و آگاهانه خود توانستند راه درست را تشخیص داده و دست منافقین را برای همه جهانیان رو کند.

وی حضرت فاطمه(س) را اسوه تقوا، ایمان، انفاق و عفت عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) با برملاکردن نقشه منافقین سبب شدند که ما نیز امروز در انخاب راه درست کمتر دچار شبهه شویم.

این مسئول پیروی و اطاعت از امام قبل از خود را سیره تمام ائمه دانست و تبیین کرد: حضرت فاطمه(س) با اینکه خود معصوم بودند همواره حامی و گوش به فرمان امام زمان خود حضرت علی(ع) بودند.

اوتارخانی اضافه کرد: ولایتمداری و تبعیت از امام زمان یک وظیفه همگانی است و این تبعیت باید به طور کامل توسط همه افراد ایفا شود.

وی با اشاره به اقدامات و سیره زندگی حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در عرصه مسائل اجتماعی بسیار فعال بودند و برای حمایت از امام، تمام توان خود را به کار میگرفتند و از هیچ اقدامی در این راستا کوتاهی نمی‌کردند.

این مسئول در خاتمه متذکر شد: حضور حضرت فاطمه(س) در عرصه‌های اجتماعی هرگز سبب کوتاهی و اهمال ایشان در وظایف همسری و مادری‌شان نشد و حضرت فاطمه همواره مادر و همسری مهربان بودند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها