قناعتی در گفتگو با «بسیج»:

نرم افزارهای جدید حمل ونقل، مجوزی از تاکسیرانی و اتحادیه آژانسها ندارند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرم افزارهای جدید حمل و نقلی، مجوز حمل و نقل شهری از سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس دارها ندارند.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۶۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درباره نرم افزارهای جدید حمل و نقل اظهار داشت: نرم افزارهای جدید حمل و نقلی، مجوز حمل و نقل شهری از سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آژانس دارها ندارند.

وی در ادامه گفت: مجوز این نرم افزارهای جدید از شرکت خصوصی گرفته شده است. این شرکت نباید در عرض شرکت هایی که الان مستقر هستند کار کند درحالیکه هم عرضی می کند و ضوابط و قوانین مربوط به احراز صلاحیت شرکت ها را تنها در یک یا دو موضوع گرفته و تعهدات لازم را در ابعاد مختلف به مسئولانی که در این موضوع پاسخگو هستند نداده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شرکت" اسنپ" و "تبسی" اپلیکیشن و سیستم نرم افزاری را بدون بررسی سوء پیشینه و احراز صلاحیت و یا عدم اعتیاد رانندگان راه اندازی کرده است. لذا اگر رانندگان و یا مسافران آنها با مشکلی مواجه شوند هیچ کسی پاسخگو نیست.

قناعتی یادآور شد: البته یک کار خوبی که این شرکت کرده قیمت دهی مناسب است و باید در آینده مشخص شود که این قیمت ها چه وضعیتی پیدا می کنند. ما با کاهش قیمت جابجایی مردم مخالف نیستیم هر کسی خدمات با قیمت مناسب به مردم ارائه کند و مردم هم راضی باشند ما استقبال می کنیم. اما این خدمات باید چارچوب و ضوابط قانونی را رعایت کند.

وی با بیان اینکه مجوز و فعالیت این شرکت خصوصی بخشی از تاییدیه فعالیت های حمل و نقلی است افزود: اینها باید از اتحادیه مسافرکش ها و اتحادیه صنف تاییدیه می گرفتند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با تبعات عملکرد نرم افزارهای جدید بر درآمد تاکسیرانان گفت: ما از هرگونه صنعت جدید و تکنولوژی که باعث کاهش هزینه ها شود ما استقبال می کنیم و باید تاکسی ها را به سیستم های جدید مدرن مجهز کنیم. اما همین علم نوینی که این شرکت در تهران آورده و فعالیت می کند تنها یکی از وظایف خود را در رابطه با حمل و نقل انجام می دهد درحالیکه باید وظایف دیگری را نیز انجام دهد تا مسئولان شهری مطمئن شوند این سیستم در کنار فناوری جدیدی که به همراه دارد انتظارات و مولفه های امنیتی و صلاحتی را نیز احراز کرده است.


ارسال نظرات