خبرهای داغ:
وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری:

مرکز تحقیقات جندی شاپور در دزفول راه اندازی می شود

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری گفت:در راستای برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور مرکز تحقیقاتی نیز در دزفول راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۷۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

محمد فرهادی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور در جمع خبرنگاران در دزفول افزود: در ادامه کاوش های باستانی در جندی شاپور ،‌وزارت علوم نیز نهایت تلاش خود را برای معرفی هر چه بهتر این دانشگاه به جهانیان خواهد کرد.
وی اظهار کرد:دانشگاه جندی شاپور دزفول در قرن سوم میلادی (سال 271 ) تاسیس شده و در کنار آن شهر بزرگی نیز بنا شده است که با دارابودن رشته های پزشکی،فلسفه، ریاضیات، نجوم، طب، علوم طبیعی و نیزکتابخانه ای با چهار هزار جلد کتاب به عنوان مادر دانشگاه های دنیا مطرح است.
وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه باستانی باید الگوی دیگر دانشگاه های کشورمان قرار گیرد گفت:دانشگاه جندی شاپور دزفول دانشگاه جامعی بوده که دانشجویان ایرانی و سایر کشورهای دنیا را پذیرا بوده و تبادل علمی خوبی بین تمدن های آن زمان ایجاد کرده بود.
فرهادی گفت:دانشگاه جندی شاپور دزفول مادر دانشگاه های جهان است و باید الگوی دانشگاه ها قرار گیرد.
وی به برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور نیز اشاره کرد و گفت:علاوه بر برگزاری کنگره چندین جلد کتاب نیز چاپ شده و بناست این مرکز علمی جهان در سازمان علمی فرهنگی ملل متحد نیز مطرح شود.
وی ابراز امیدواری کرد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول دنباله رو دانشگاه باستانی جندی شاپور باشد و لذا در تلاش هستیم رشته هایی که در دانشگاه باستانی جندی شاپور دزفول تدریس می شده در دانشگاه فعلی نیز فعال شوند و بیمارستان جندی شاپور باستان نیز که دانشگاهی نمونه بوده نیز الگویی برای آیندگان باشد.
نخستین کنگره بین المللی جندی شاپور سوم تا چهارم اسفند ماه در دزفول در حال برگزاری است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها