رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی برگزار می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی به همت ستاد اقامه نماز کشور با هدف ترویج فرهنگ نماز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۱۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

حجت‌الاسلام علی رودبارانی در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به برگزاری جشنواره نماز در فضای مجازی گفت: جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی اولین جشنواره‌ای است که در دو بخش عمومی و تخصصی در کل کشور برای افراد بالای 13 سال از 15 دی‌ تا 15 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش عمومی این جشنواره شامل ایجاد وب سایت و وبلاگ، شبکههای اجتماعی( کانال نماز)، آلبوم‌های تصویری نماز با اولویت طرح‌های گرافیکی، استیکرهای نماز، پاورپونتسازی و بخش تخصصی شامل کدنویسی قالب سایت و وبلاگ، اینفوگرافیگ نماز، نرمافزارهای تلفن همراه (موبایلی)، و کلیپهای کوتاه نماز( پویانمایی، موشن گرافیک ، رئال) است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: همچنین اهداف این جشنواره شامل ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی، کاهش آسیبهای فضای مجازی از طریق گسترش پیام‌ها و محتواهای نماز است.

حجت‌الاسلام رودبارانی با اشاره به موضوعات اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی گفت: این موضوعات شامل نماز در قرآن و روایات، نماز و شهدا، نماز و خانواده، نماز و تربیت دینی، نماز و مدرسه، نماز و وحدت اسلامی، نماز و گفتمان انقلاب اسلامی، نماز و سبک زندگی ایرانی اسلامی، نماز و شیوههای کارآمد در تبلیغ و دعوت به نماز و موضوع ویژه این جشنواره نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی ادامه داد: نحوه ثبتنام در این جشنواره از طریق دبیرخانه جشنواره به این نشانی Www.chb.namaz.ir است.

وی به اعلام نتایج جشنواره نماز در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: زمان اعلام نتایج روز پنجم اردیبهشتماه 96 از طریق سایت جشنواره به آدرس فوق‌الذکر است؛ همچنین مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان در هفته بزرگداشت معلم (اردیبهشت 96) در استان چهارمحال و بختیاری برگزار و به 110 نفر از برگزیدگان هدایایی ارزنده داده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رود بارانی خاطرنشان کرد: جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان در اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» می توانند به نشانی تلگرامی Namazjashnvareh1395 مراجعه فرمایند.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار از 15 دی تا 25 بهمن است اما به دلیل استقبال داوطلبان تا 15 فروردین دم تمدید شد.

وی بیان کرد: سلامت معنوی جامعه در گرو اجرای این امر الهی است و بنابر وظیفه بایستی نسبت به گسترش این امر خطیر فرهنگی تلاش شود تا جایی که حتی یک نفر از جوانان برای نماز سهل انگاری نکند و ضرورت اقامه آن را مهم بشمار آورد.

رئیس ستاد اقامه نمازاستان مرکزی تمرکز فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج اقامه نماز را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اوج برنامه‌های فرهنگی و فعالیتی که می‌تواند جامعه را به سوی تعالی رشد دهد نماز است که در آیات کریمه قرآن بر این امر مهم بسیار تاکید شده است، چراکه در صورت اقامه نماز سلامت اخلاقی جامعه و نیز سلامت سیاسی جامعه تامین خواهد شد.

حجت‌الاسلام رودبارانی اقامه نماز در جامعه را زمینه‌ای برای تعالی جامعه در نیل به اهداف نماز دانست و گفت: در سایه اقامه نماز اخلاق و رفتار و کردار مطابق با شان یک نماز گزار در جامعه شکل می‌گیرد و این پیشرفت فرهنگی از برکات این امر الهی است.

وی کاهش ناهنجاری جامعه را در گرو اهتمام آحاد مختلف در توجه به امر نماز دانست و گفت: هرچه فضای جامعه به این مهم گرایش یابد معضلات و اسیب های حاصل از امن مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام رودبارانی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های ستاد اقامه نماز مبنی بر منویات و بیانات مقام معظم رهبری است، گفت: کلیدواژه برنامه ستاد اقامه نماز براساس پیام‌ها و سخان مقام معظم رهبری است که ایشان در جلسات متعددی بر این امر مهم تاکید دارند؛ همچنین رهبر معظم انقلاب موثر ترین راه برای کاهش آسیب اجتماعی را توجه و اهتمام به امر نماز به ویژه در جوانان معرفی نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات