رئیس شورای شهر تهران در همایش روز مهندس مطرح کرد/4
وقتی که علت شکر گذاری را جویا شدیم برادرم گفت که تا به امروز تلاش من برای تفهیم اینکه باید محصولات را خودمان تولید کنیم بی نتیجه مانده بود، امروز آمریکا با تحریم ما این کار را برای ما ساده کرد...
کد خبر: ۸۸۲۹۶۱۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در همایش روز ملی مهندس، با اشاره به حضور پررنگ شهید مصطفی چمران در صحنه دفاع مقدس اظهار داشت: مرحوم برادرم در اوایل انقلاب که وزیر دفاع بودند هنگامی که نخست وزیر وقت به حضورشان آمد حامل خبری نگران کننده بود و آن خبر تحریم ایران توسط آمریکا بود، اما واکنش شهید چمران بسیار جالب بود؛ ایشان خدا را شکر گذاری کردند.

وی در این رابطه افزود: وقتی که علت شکر گذاری را جویا شدیم برادرم گفت که تا به الان سعی کردم به مهندسین و فعالان کشور یادآوری کنم تا تمامی قطعات را خودمان بسازیم اما کسی توجهی نمی کرد چرا که همگی امکانات فراهم بود اما با تحریم آمریکا بر همگان ثابت شد که ما باید خود برای پیشرف و سرافرازی ایران تلاش کنیم. از آن پس نقش مهندسین ما در تولید قطعات و کالاهای اساسی پر رنگ شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: زمانی که آمریکا معتقد بود پالایشگاه های فرآورده های نفتی ما با تحریم های فلج کننده تعطیل می شود و دشمن معتقد بود حتی ایرانی ها توانایی اداره کردن حتی یک شب اداره برق پالایشگاه را ندارند، مهندسین ایرانی توانستند پالایشگاه های فرآورده های نفتی را سر پا نگه دارند و حتی یک شب چراغ آن خاموش نشد و پالایشگاه آبادان با عظمت فعلی آن را ثابت می کند.

ارسال نظرات