نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در آغاز عملیات اتصال راه کهگیلویه و بویراحمد به خوزستانمجلس شورای اسلامی در آئین کلنگ زنی این طرح گفت: طول این مسیر 23 کیلومتر و حداقل عرض این محور 12 متر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۴۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
عدل هاشمی پور با اشاره به اینکه این طرح با اعتبار 740 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت اجرا می شود افزود: عملیات اجرایی این طرح به همت اداره کل راه و شهرسازی استان و با پیگیری های اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی در شهر لیکک و خوزستان اجرا می شود.
وی همچنین مدت زمان اجرای این طرح را 3 سال ذکر کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح تا سال  1398 به بهره برداری می رسد.
مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی وزارت نفت هم با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح، طول مسیر ارتباط شهرستان بهمئی با مناطق مهم،راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهرهای اهواز،رامهرمز،امیدیه،آغاجاری،سربندر،بندر امام خمینی و جایزان از نظر مسافت و فاصله زمانی،کاهش چشمگیری خواهد داشت گفت: اجرای این طرح، در زمینه کاهش بار ترافیکی مسیر قبلی در محور بهبهان به شهرستان بهمئی،رونق گردشگری،افزایش مبادلات بین دو استان، ارتباط بیشتر و به صرفه تر با بنادر جنوبی به عنوان کریدور بین خوزستان و شهرستان بهمئی نقش به سزایی خواهد داشت.
محسن امیریان همچنین از حمایت های این نهاد برای اجرای این طرح به منظور بیرون رفتن شهرستان بهمئی از بن بست خبر داد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به ظرفیت بالای گردشگری و توانمندی های شهرستان بهمئی در حوزه های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح 35 کیلومتر نسبت به مسیر قبلی(مسیر بهبهان جایزان -  بهمئی) فاصله با خوزستان کاهش می یابد گفت: با ساخت این مسیر و محور مواصلاتی، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان بهمئی فراهم می شود.
محمدعلی علیمردانی افزود:  با اتمام عملیات این طرح مردم این شهرستان می توانند با طی مسافت کوتاه تری به مرکز استان خوزستان و شهرستان های این استان سفر کنند.
علی اکبر فرهنگی نسب فرماندار شهرستان بهمئی هم از آمادگی فرمانداری و دولت تدبیر و امید برای رفع موانع اجرای این طرح خبر داد و با بیان اینکه این طرح سهم و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و بکارگیری جوانان این منطقه دارد گفت: از امروز مراحل عمرانی و تسطیح مسیر با امکانات به روز و موجود از منطقه تنگ اَبدال بهمئی به سمت استان خوزستان اجرایی می شود.
شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی در فاصله 330 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که این فاصله تا مرکز استان، با مناطق روستایی و بخش های شهرستان بهمئی به بیش از 450 کیلومتر می رسد.
ارسال نظرات