تله فیلم که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان بمدت90دقیقه در شبکه اشراق تولید شده است.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۵۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بی سوادی بعنوان یکی از مهمترین معظلات زندگی اجتماعی مشقات فراوانی را برخود فرد نیز تحمیل می کند و آثار ناخوشایندی مانند محدودیت اشتغال، کاهش سطح درآمد و متعاقب آن کیفیت نازل زندگی خانوادگی را در پی دارد.

تله فیلم " آواز آبها " روایتگر کوشش خستگی ناپذیر آموزگار جوانی است که بدلیل روحیه ویژه و باورهای اعتقادی و پشتکاری که دارد درصدد است که با وجود سختی های فراوان ضمن تشکیل کلاس سواد آموزی به یازده نفر از اهالی روستایی دور افتاده و صعب العبور آموزش دهد.

اما به دلیل بافت سنتی و جو حاکم روستا، در این مسیر با مقاومت های زیادی روبرو می شود و تغییر نگاه اهالی به مقوله سواد و علم آموزی طبق پیش بینی او محقق نمی شود.

آموزگار جوان به ریشه یابی این مشکل می پردازد و متوجه می شود که یکی از عوامل اصلی آن رئیس شورای روستاست که خود فردی بی سواد است و باجوسازی علیه این کلاسهای سوادآموزی تلاش دارد با ممانعت از باسوادشدن اهالی موقعیت خود را حفظ کند.درحالیکه آموزگار جوان از ادامه راه نا امید و تصمیم به ترک روستا دارد اتفاقی رخ میدهد که شرایط به نفع او تغییر پیدا می کند.

این تله فیلم که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان بمدت90دقیقه در شبکه اشراق تولید شده تلاش دارد که خانواده‌ها را با مشکلات و تبعات سنگین ناشی از فقر فرهنگی و اجتماعی منبعث از بی‌سوادی آگاه سازد.

گفتنی است، عبدالرضا صادقی جهانی نویسنده و کارگردان ، محمد تقی سپهریتصویربردار، خلیل محمدی تدوین ، داودقلی پور صدابردار، عزت اله رمضانی فر، شهرزاد عبدالمجید، علیرضا صدیق احمدی، رکساناکرمی، علی اکبر اصانلو و ساسان قجر بازیگران از عوامل این تله فیلم می باشند.

ارسال نظرات