شبکه پارک های علم و فناوری«شعف» و تور مجازی این سامانه در پانزدهمین همایش ملی روسای پارک ها و مراکز رشد سراسر کشور در جزیره قشم رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۹۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از سامانه شعف ظهر چهارشنبه با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شبکه سازی و افزایش تعامل و هم افزایی بین پارک های علم و فناوری کشور، آشنایی با توانمندی این مجموعه  و همچنین شرکت های دانش بنیان فعال، از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.

شرکت های دانش بنیان با استفاده از این شبکه می توانند در کنار معرفی خود به سایر مراکز پژوهشی و دانشگاه ها محصولات فناورانه خود را به نمایش بگذارند و در فروشگاه شعف به فروش برسانند.

در کنار شبکه های اجتماعی فعال در این سامانه، فروشگاه آنلاین شعف با هدف تجاری سازی محصولات دانش بنیان در سطح ملی و بین المللی به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده است.

تورمجازی پارک های علم و فناوری نیز یکی از مهمترین بخش های این سامانه است که با شکستن مرز بین واقعیت و دنیای مجازی به افراد فناور کمک می کند به راحتی عملکرد شرکت های دانش بنیان در هر نقطه از کشور را دنبال کرده و با شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کنند.

در کنار این سامانه یک نرم افزار نیز برای تلفن های هوشمند تهیه شده تا فناوران به اخبار، عملکرد و قوانین و مقررات حوزه علم و فناوری دسترسی آسان تری داشته باشند.

تیمی متشکل از رئیسان 39 پارک فناور کشور و مسئولان مراکز رشد به سرپرستی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در پانزدهمین همایش سالانه مشترک روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور به میزبانی هرمزگان در پارک زیست فناوری خلیج فارس طی دو روز حضور در قشم (چهارم و پنجم اسفندماه) مسائل حوزه دانش بنیان کشور را بررسی می کنند.
ارسال نظرات