خبرهای داغ:
برای آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در ستاد خدمات سفرهای نوروزی کمیته امداد و نجات شهرستان سنقروکلیایی تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۳۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازسنقر، احمد بخشی اظهار داشت: به منظور آمادگی بیش از پیش اعضاء ستاد مدیریت بحران و هماهنگی لازم جهت ارائه خدمت امدادی و پاسخگویی سریع به حوادث جلسه ای در قالب کمیته امداد و نجات با حضور روسای ادارات عضو در جمعیت هلال احمر برگزار گردید.

در این جلسه با تاکید بر حفظ آمادگی، بالابردن توان امدادی عملیاتی ،ارتقاءکیفی و کمی تجهیزات و حضور سریع نیروها در صحنه های امدادی و عملیاتی جهت کاهش اثرات سوانح و حوادث در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز 96 تصمیماتی اتخاذ گردید.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سنقروکلیایی افزود: سازمان جوانان به عنوان نماینده جمعیت هلال احمر و در راستای اهداف انسان دوستانه خود مبنی بر حفظ سلامت انسانها، طرح ویژه ای در این خصوص طراحی و اجرایی کرده  است.

نوروز 95 با اجرای شانزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، کمپین "نه به تصادفات جاده ای " اجرایی شد طرحی که در آن مسئولان و مردم از تمامی اقشار مشارکت خوبی گردید و با امضاء میثاق نامه کمپین متعهد شدند به قوانین راهنمایی رانندگی احترام بگذارند. قول دادند هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند_ کمربند ایمنی ببندند و سرعت و سبقت غیر مجاز نگیرند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. خوشبختانه اجرای موفق این طرح کاهش 7% تصادفات را در کشور داشتیم.

در نوروز 96 و هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی طرح "بهرفت" (بهبود رفتارهای ترافیکی) با همکاری صندوق  کودکان سازمان ملل "یونیسف" اجرا می شود  "بهرفت" بدنبال آن است که کودکان ،نوجوانان و جوانان عضو هلال احمر را با مسئله سوانح و حوادث ترافیکی درگیر و حساس کند.

همچنین سعی دارد از طریق  ارتقاء  آگاهی و نگرش اعضاء از خود آنان کمک بگیرد و این آگاهی را به دیگر افراد جامعه منتقل کند.

 و همچنین اعلام شود دو پایگاه امداد جاده ای واقع در گردنه مله ماس و گردنه خسرو آباد با تجهیزات لازم و همچنین 4 تیم عملیاتی امدادنجات کوهستان و فضای معلق- امدادنجات سیلاب و آبهای خروشان- جستجوو نجات با آمادگی پاسخگویی به سوانح و حوادث و مخاطرات شهرستان دارند .

همپوشانی امداد هوایی با استقرار بالگرد در مرکز استان و همچنین استقرار تیم سگهای تجسس و زنده یاب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر شهرستان می باشد.

 

ارسال نظرات