توسط بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی صورت گرفت
معاون وزیر امور خارجه در واکنش به عینک آفتابی اهدایی از بسیج دانشجویی گفت: خیلی خوب است که اینجا هدایایی را که اعلام می‌کنند، می‌دهند، زیرا به ما گفتند ماله طلایی می‌دهیم اما ندادند و فقط در رسانه‌ها مطرح شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۶۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید عباس عراقچی در حاشیه همایش الزامات دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل که در دانشگاه فردوسی برگزار شد از بسیج دانشجویی این دانشگاه هدیه گرفت.

یکی از این هدایا کتاب «جدال دو اسلام» از صحیفه امام جلد 21 و دیگری تقدیرنامه به همراه عینک آفتابی برای دور ماندن از آفتاب تابان برجام بود.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم اظهار داشت: عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت یکایک دانشجویان و اساتید محترم حاضر در جلسه و خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت دکتر عراقچی که بالاخره بعد از سه سال و نیم، مردم و دانشجویان را محرم خود دانسته و آمده‌اند برای پرسش و پاسخ با دانشگاهیان!

مرتضی محمدپور افزود: البته مشخص نیست براساس کدام داده‌ها دانشجویان باید سؤالاتشان را بپرسند چراکه مسائل همیشه پشت درهای بسته حل‌وفصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرمایشی بودن این مراسم دو ماه قبل از انتخابات بر همه کاملاً واضح و مبرهن است، بنابراین انتظاری که از بزرگوارانی همچون حضرت‌عالی می‌رود این است که دیگر به‌ صورت مونولوگ سخنان خودشان را بیان نکنند، بلکه اگر می‌توانند و چیزی در چنته دارند در مناظرات رودررو این را به منصه ظهور و اثبات برسانند نه اینکه از مناظرات طفره رفته و فرار کنند.

محمدپور ادامه داد: در ادامه صحبت سؤالاتی را خواهم پرسید و امیدوارم که مورد عنایت طرح دوفوریتی برادران اصلاح‌طلب لیست امید در مجلس قرار نگرفته و روانه زندان نگردیم! گرچه که اگر چنین هم بشود باکی نداریم!

وی تصریح کرد: موضوع جلسه الزامات دیپلماسی جمهوری اسلامی است که‌ ای کاش همه الزامات آن رعایت می‌شد، مثل اصل عزت که ما شاهد آن نباشیم برای احقاق حق حاجیان عزیزمان در حادثه منا پیش شیخ عرب‌نشین زانو بزنیم و یا اصل نفی سبیل که قرآن مجید و قانون اساسی نیز بران تأکید دارد.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: امروز متأسفانه می‌بینیم با کم‌کاری‌های دولت محترم و البته نوع نگاه کدخدامنشانه نه‌ تنها نتوانستیم به آن اصل عمل کنیم که اکنون این آمریکاست که برای ما تعیین تکلیف می‌کند.

وی افزود: آقای عراقچی شما که از ارکان اصلی به ثمر نشستن برجام هستید امروز باید پاسخ دهید برجام چگونه پایه‌ریزی شده که طرف مقابل هر وقت بخواهد آن را اهرمی برای فشار بر ایران قرار دهد؛ یک‌بار با تهدید به جنگ، بار دیگر با عمل نکردن به تعهدات و بار دیگر نیز با تفسیرهای موردنظر خودشان از متن برجام! و این موضوع کاملاً مخالف بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند مطلقاً درصدد این نباشیم که بدقلقی و بدعهدی طرف مقابل را توجیه کنیم.

محمدپور تأکید کرد: آقای عراقچی حال که جلوی غنی‌سازی 20 درصد را گرفتید دیگر با توجیه کردن خیانت‌های طرف غربی جلوی غنی‌سازی تجربه ملت را نگیرید؛ بگذارید مردم ماهیت آمریکا و استکبار جهانی را به‌ طور کامل بشناسند، اما گویا توجیه یکی از وظایف تعریف‌ شده برای شماست که به نحو احسن نیز در حال انجام آن هستید.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تکرار تاریخ هستیم، مطرح کرد: در برجام تعهدات ایران مفصل قید شده، اما تعهدات آن‌ها کلی و مبهم است، در توافق مجمل در دوره قاجار بین ایران و انگلیس نیز تعهدات ایران جزئی و شفاف است، اما تعهدات طرف مقابل کلی و مبهم و اینجاست که باید بگوییم از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شد؛ آیا این تجربه برای شما کافی نیست؟

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی امروز باید پاسخگوی تناقضات در الفاظتان باشید، چگونه برجامی که به‌ دروغ از نظر دولت محترم سایه جنگ را از سر کشور برداشته بود اینک اما با آدرس‌های غلط مسؤولان، مجدد زمزمه‌های جنگ بر سر زبان‌ها افتاده است؟ مجدداً هم می‌گوییم این برجام نبود که سایه جنگ را از سر کشور برداشت، بلکه این جانفشانی‌های مدافعان حرم و محور مقاومت و البته قدرت بازدارندگی و قدرت موشکی ایران است که مانع حمله به ایران شده است.

وی تصریح کرد: امروز شما باید این تناقض را پاسخ دهید که چگونه سه سال بر طبل تحریم کوبیدید و بیان کردید کشور در اثر تحریم‌ها به مرحله فلج شدن رسیده و ما چاره‌ای جز مذاکره با آمریکا نداشتیم درصورتی‌که جناب آقای ظریف در نشست اخیر خود در مونیخ گفتند اوباما به خاطر بی‌اثر شدن تحریم‌ها حاضر شده پای میز مذاکره بنشیند.

محمدپور ادامه داد: آقای عراقچی چرا همان روز اول این سخنان را بیان نکردید و اینک که برجام و البته دولت یازدهم به خزان عمر خود رسیده، این‌چنین به کلاهی که سه سال بر سر مردم‌ نهادید، اعتراف می‌کنید.

وی تأکید کرد: آقای عراقچی امروز باید پاسخ دهید کجا رفت لغو تحریم‌ها به‌ صورت بالمره و در روز اجرای برجام، کجاست آن گشایش‌های اقتصادی، کجاست حل شدن مشکل آبی کشور که جناب روحانی فرمودند حل مشکل آب ما نیز به برجام مرتبط است، درصورتی‌که با گذشت بیش از یک سال از عمر برجام اینک مردم خوزستان باید به جای آب زلال، باید آب را با طعم گل‌ولای در اثر سیل و گردوغبار میل کنند.

محمدپور در پایان گفت: با مردم صادق باشید چنانچه اعتماد بیش‌ازحد به آمریکا و برجام داشتید اینک اعتراف کنید به بی‌ثمر بودن برجام و در پیشگاه مردم عذرخواهی کنید، چراکه نه‌ تنها تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه با قبول FATF دچار خود تحریمی نیز شدیم، چه توجیهی برای تحریم 200 فرد و نهاد ایرانی از جمله وزارت اطلاعات، ارشاد و سپاه پاسداران دارید؟ در آخر نیز برای آسیب ندیدن چشم‌هایتان از آفتاب تابان برجام یک عینک آفتابی تقدیم‌تان می‌کنیم.

عراقچی در واکنش به دریافت این هدایا گفت: خیلی خوب است که اینجا هدایایی را که اعلام می‌کنند، می‌دهند، چراکه به ما گفتند ماله طلایی می‌دهیم اما ندادند و فقط در رسانه‌ها مطرح شد.
ارسال نظرات