مسئول سازمان بسیجی علمی ، پژوهشی وفناروی استان لرستان از رونمایی رونمایی از ۳ طرح با تکنولوژی بالای نخبگان لرستانی در جشنواره جهاد گران علمی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۹۸۰۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

مهدی رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان با اشاره به برگزاری همایشی در اسفند ماه تحت عنوان جشنواره جهاد گران علم وفناوری اظهار داشت: این جشنواره با حضور مخترعانی از کل کشور ۹ تا ۱۱ اسفند ماه با همکاری بسیج و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود

وی افزود: در این جشنواره از ۲۴۰ طرح نخبگان کشور و ۱۰ طرح برتر در حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذای، نظامی، فیزیک و مکانیک، پزشکی و دارویی، برق و الکترونیک، عمران و صنعت و غیره مورد حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری رونمایی می شود.

وی با اشاره به اینکه از سوی استان لرستان ۳۰طرح محصول محور در قالب مراکز رشد، توسعه و خلاقیت بسیج استان و مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیجی به این جشنواره ارسال شده ، افزود: از طرح های ارسال شده ۸ طرح از لرستان منتخب جشنواره شده است.

مسئول سازمان بسیجی علمی ، پژوهشی وفناروی استان لرستان در زمینه طرح های های تک منتخب در جشنواره اظهار داشت:از کل کشور ۶ طرح در سطح "های تک ” شناخته شده که ۳ طرح آن مربوط به نخبگان لرستانی است.

وی بیان کرد: مدل آیرو اسپایک پلاسمایی، بالانس سه بعدی لیزری و دستگاه شبیه سازمافوق صوت فشار و دمای پلاسمایی سه طرح با تکنولوژی بالا درجشنواره است، که رونمایی از انها در جشنواره انجام میشود.

وی درباره پروژه های منتخب کشوری افزود : پروژ های "های تک "پروژه هایی هستند که دارای تکنولوژی های برتر و میان رشته ای هستند و تا کنون در کشور عزیزمان ایران به آن دسترسی نداشته ایم و اینکه علم جدیدی برای کشور و جهان محسوب می شوند.

رحیمی تصریح کرد: تخت خواب هوشمند مجهز به سیستم ایزوله ساز، پودر گیاهی شستشوی دست، طراحی و ساخت موتور القایی به طور یکپارچه با سرعت بالا، مقره بوشینگی پلیمری برای خطوط هوایی و دستگاه تقویت کننده روش های میکرو استخراج نیز دیگر طرح های منتخب ما در این جشنواره است.

انتهای خبر/
ارسال نظرات