خبرهای داغ:
دبير علمي كنگره بزرگداشت شيخ صدوق خبر داد
دبير علمي كنگره بزرگداشت شيخ صدوق از ارسال 2 هزار و 100 اثر به دبيرخانه اين همايش خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۹۸۲۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  کنگره شیخ صدوق معرفی و الگو قرار دادن این شخصیت کم‌نظیر جهان اسلام و تشیع برای همه مردم به ویژه برای نسل جوان را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ صدوق یکی از بزرگترین علمای اسلام است که به او رئیس المحدثان می‌گویند یعنی در رأس سری اول محدثان شیخ صدوق است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق عنوان کرد: یکی از خصوصیات منحصر به فرد وی این است که به دعای امام زمان(عج) به دنیا آمده است.

وی با بیان اینکه شهر ری به عنوان یکی از مظاهر درخشان فرهنگ اسلامی شیعی و ایرانی است گفت: شیخ صدوق سفرهای فراوانی رفته و حدود 300 کتاب را از تألیفات شیخ صدوق برشمردند که بسیاری از آنها از بین رفته است به ویژه کتاب معتبر مهمی با نام مدینة العلم دارد که یکی از پنج کتاب اصلی شیعه بوده است.

میرلوحی خاطرنشان کرد: به برکت همایش شیخ صدوق و پیگیری‌ها رد پایی از نسخه منحصر به فرد کتاب مدینة العلم شیخ صدوق در لندن پیدا شده که از نسخ خطی بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه شیخ صدوق شخصیتی فقیه، محقق، اخلاقی و عبادی است گفت: اگر بتوانیم امثال شیخ صدوق را به عنوان دانشمند، افتخار ایران و تشیع به نسل جوان معرفی کنیم بسیاری از نمونه‌های انحرافی و تقلبی کنار می‌رود.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت شیخ صدوق با بیان اینکه 24 اثر از شیخ صدوق در اختیار است که بنا است برخی از آنها احیا شود گفت: 2 هزار و 100  اثر در قالب مقاله، کتاب نقاشی، گرافیک، انیمیشن و تیزر به همایش رسیده و هنوز در زمینه زمان دقیق برگزاری همایش تصمیم‌گیری نشده است.
ارسال نظرات