فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

راهیان نور ذخیره و گنیجه فرهنگی کشور هستند

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت راهیان نور را ذخیره و گنیجه فرهنگی کشور دانست و گفت: راهیان نور بهترین و موثرترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه است.
کد خبر: ۸۸۲۹۹۰۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سرهنگ مجید دوهندو، فرمانده سپاه مرکزی شهر رشت در جلسه هماهنگی راهیان نور شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ و تفکر بسیجی و مفاهیم ارزشمند ایثار، شجاعت و فداکاری باید گام های مهمی برداشته شود. حضور در سرزمین‌های نور جوانان و نوجوانان را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان واکسینه می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت راهیان نور را بهترین و موثرترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه دانست و گفت: این اردوها ذخیره و گنیجه فرهنگی کشور هستند. مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس معرفی کننده رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس رسالتی بزرگ بر دوش آحاد مردم بویژه مسئولان، فرهیختگان و هنرمندان است.

دوهندو گفت: راهیان نور می‌توانند با پیوند دادن زندگی نسل جوان به زندگی شهدا نقش مهمی را در رابطه با فرهنگ سازی اسلامی و مقابله با فرهنگ غلط غربی ایفا کنند.

وی افزود: یکی از برجسته ترین کارهای فرهنگی اثر گذار راهیان نور دانش آموزی و محلات است. هر سال ایام عید بهترین فرصت برای اعزام کاروان‌های راهیان نور است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: 26 اسفند ماه هزار نفر در قالب 20 اتوبوس به مناطق اروند، شلمچه و فتح المبین اعزام خواهند شد. در هر اتوبوس یک طلبه برای بانوان و یک طلبه برای آقایان همراه زائران خواهند بود.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور جمعی از مسولین برگزار شد در مورد تدفین پیکر دو شهید گمنام در مسکن مهر و همیاری دستگاه‌ها برای برگزاری راهیان نور رشت تبادل نظر شد.

 

ارسال نظرات