هیئت امنای شهدای گمنام ندوشن در نظر دارد از طریق برگزاری فراخوان نسبت به طراحی و اجرای یادمانی با جلوه‏های بصری جذاب و ایجاد نمادی زیبا و در خور شأن شهدای گمنام ندوشن در محل تپه نورالشهداء در قالب مسابقه برگزار کند.
کد خبر: ۸۸۲۹۹۵۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن، هیئت امنای شهدای گمنام ندوشن به منظور ارج‏ گذاری بر مقام والای شهدای گمنام دفاع مقدس در نظر دارد از طریق برگزاری فراخوان نسبت به طراحی و اجرای یادمانی با جلوه‏های بصری جذاب و ایجاد نمادی زیبا و در خور شأن شهدای گمنام ندوشن در محل تپه نورالشهداء در قالب مسابقه برگزار کند. لذا از کلیه علاقه مندان، مهندسان، معماران، طراحان، معماران داخلی و هنرمندان دعوت بعمل می آید نسبت به ارسال آثار و طرح های خود طبق شرایط ذیل اقدام نمایند .
*
معیارهای داوری:
مواردی که می بایست در طراحی و ساخت یادمان مطهر شهدای گمنام ندوشن مدنظر قرار گیرند:
۱- در طراحی یادمان شهدای گمنام موضوع جهت دهی ذهنیت طراحان به سمت یادمان های ماندگار، ایجاد فضاها، مناظر، شاخصه های کالبدی بهینه و مناسب مدنظر قرار گیرد.
۲- حدود طراحی یادمان می بایست متناسب با ارتفاع سایر فضاهای پیرامونی در نظر گرفته شود .
۳- طرح های ارائه شده به مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس اشاره داشته باشد.
۴- طرح ها ضمن بدیع بودن برگرفته از اصول و ارزشهای هنر معماری اسلامی ایرانی باشد و فرهنگ بومی و منطقه ای و نمادهای شهر ندوشن در طراحی دیده شوند.
۵- در ارائه طرح، رعایت اصول زیبایی شناسی و انطباق با ضوابط علمی هنری و اجرایی و اصول هنرهای تجسمی ضروری است.
۶- طرح باید قابلیت اجرایی داشته باشد و با شرایط اقلیمی منطقه انطباق داشته باشد.
۷- طرح باید سبک بوده و دارای شفافیت مناسب جهت دیده شدن باشد.
۸- طرح باید به گونه ای باشد که محل دفن شهدای گمنام از موقعیت بصری چشمگیری برخوردار باشد.
۹- بمنظور نمود شبانه، طرح قابلیت نورپردازی در شب را داشته باشد.
۱۰- طرح می بایستی دارای مفاهیم و نمادهای هنری از قبیل، شهادت، خلوص، صداقت، پاکی، عزت، مقاومت، شجاعت و جوانمردی و … (به تشخیص طراحان) توجه داشته باشد و طرح بازتولید خلاقی از مفاهیم ذکر شده باشد.
*
نحوه ثبت نام و دریافت لیست مدارک مورد نیاز و اطلاعات تکمیلی مسابقه و نحوه ارائه طرح :
علاقه مندان به شرکت در مسابقه می توانند با مراجعه حضوری به حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ندوشن و یا شهرداری ندوشن به دریافت فرم شرکت در مسابقه و تکمیل آن و ارسال به دبیرخانه مسابقه اقدام نمایند.
*
مهلت ارسال آثار و تاریخ داوری و اعلام نتایج:
شرکت کنندگان می بایست مدارک و اسناد مسابقه را حداکثر تا پایان وقت اداری ۲۴/۱۲/۹۵به دبیرخانه مسابقه به آدرس: ندوشن، میدان امام حسین (ع)، حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ندوشن تحویل دهند.
*
جوایز مسابقه :
به طرح های برگزیده جوایز نفیس اهدا خواهد شد.
*
نکات مهم:
به منظور تشویق بیشتر نام طراح نیز در محل احداث بنا درج خواهد گردید.
همچنین در انتخاب پیمانکار جهت اجرای بنا اولویت اجرا در صورت تمایل با شرایط ویژه با طراح آن خواهد بود.
*
شرایط و نحوه شرکت در مسابقه:
۱- شرکت در این مسابقه برای عموم مهندسان، معماران، طراحان، معماران داخلی و هنرمندان آزاد است.
۲- مدارک مورد نیاز باید بتواند با استفاده از نقشه ها، پرسپکتیوها، رنگ ها تصاویر سه بعدی رایانه ای، ماکت و یا هر روش دیگری به معرفی طرح و یادمان بپردازد.
۳- ارسال اسنادی که طرح را توصیف می کنند از قبیل پلانها، نماها، مقاطع، نقشه ها، پرسپکتیوها، تصاویر سه بعدی، اندازه گذاری و دیتیلهایی که ممکن است در امر داوری و ارائه طرح موثر باشد.
۴- بمنظور توجیه مفاهیم مورد استفاده، شرح مختصر و مفیدی از ایده طراحی در فایل ارسالی با فرمت word و حداقل به اندازه یک صفحه a4 ضمیمه شود.
۵- مقیاس نقشه ها ازاد است.
۶- طرح در ابعاد ۵۰*۷۰ و حداکثر در ۶ شیت بر روی فمبورد (foamboard) ارائه شود.
۷- به علت اینکه داوری آثار بدون اطلاع از نام شرکت کنندگان صورت می گیرد لازم است تا مشخصات طراح، نام طرح و سایر مشخصات از قبیل لوگو، امضا و یا هرگونه نشانه خاص از طرح یا شرکت و گروه طراحی در شیت های ارسالی وجود نداشته باشد و مشخصات شناسایی فقط در فرم ثبت نام و فایل مربوطه و پاکت پستی قید گردد.
۸- محدودیتی در تعداد طرح های ارسالی وجود ندارد. طرح های متعدد متعلق به یک معمار (مشاور) در پاکت های جداگانه ارسال شود.
۹- آثار ارسال شده به هیچ وجه مسترد نخواهند شد.

ارسال نظرات