خبرگزاری بسیج: شهرداری باقرشهر 20 سالگی خود را جشن گرفت.
کد خبر: ۸۸۲۹۹۷۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ بر اساس مصوبه هیئت ‌وزیران در چهارم تیر ماه سال 75  باقرشهر از شهر تهران (مناطق20 و19) جدا و به شهر تبدیل شد و در اسفند ماه همان سال شهرداری این شهر با درجه رسمی چهار به طور رسمی افتتاح شد که امروز شاهد بیستمین سالگرد شهرداری باقرشهر هستیم .

شرکت پالایشگاه نفت شهید تندگویان،پژوهشگاه صنعت نفت ،شرکت پالایشگاه نفت بهران،شرکت ایرانول ، شرکت سایپا پرس، شرکت ایران گاز، شرکت ایران سیلندر، شرکت انرژی،نیروگاه گازی ری،شهرک صنعتی شهر سنگ ،مجتمع تجریشی و ده‌ها صنعت دیگر برخی از مراکز مهم صنعتی این شهر است.این شهر در دوران دفاع مقدس نیز سهم خود را به‌خوبی ادا و154 شهید تقدیم میهن اسلامی‌مان نموده است.

شهردار باقرشهر ضمن تبریک بیستمین سالگرد تاسیس شهرداری باقرشهر، گفت: بسیار خوشحالیم که امروز در بیستمین سالگرد تاسیس شهرداری باقرشهر شاهد توسعه و آبادانی این شهر در تمامی زمینه های ورزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و .. هستیم .

وی در ادامه اظهار داشت : در طی این چند سال در زمینه های ورزشی استادیوم 10 هزار نفری ایثارگران ، سالن تخصصی خانه ژیمناستیک حجت اسلام سعیدی ، زورخانه حضرت سید الکریم (ع) ،مجموعه ورزشی فدک ، مجموعه ورزشی غدیر که از اصلی ترین پایه های قهرمان پروری این خطه است ، با تلاش و همت پرسنل شهرداری باقرشهر به بهره برداری رسید که همین امر سبب شده است نیاز مردم و جوانان این خطه در حوزه ورزشی تامین شود .

سعید استاد فرج در خصوص مجموعه های فرهنگی باقرشهر تصریح کرد : با توجه به نیاز شهروندان به وجود مجموعه های فرهنگی ، هنری و آموزشی ساخت فرهنگسراها با رویکرد آموزشی و تفریحی در دستور کار شهرداری باقرشهر قرار گرفت به طوری که مجموعه های فرهنگی شامل فرهنگسراهای : عطر  یاس، عطر نرگس ، آفتاب ، استاد شهریار و کتابخانه و دارآلقرآن گل محمدی که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید و همچنین کتابخانه کوی دانش که در حال احداث است .

شهردار باقرشهر با اشاره به احداث بازار میوه و تره بار و ایستگاه آتش نشانی شماره دو افزود : در راستای تامین مایحتاج روزانه مردم به مواد غذایی سالم و تازه شهرداری باقرشهر و با مشارکت بخش خصوصی اقدام به ساخت بازارمرکزی میوه وتره ‌بار باقرشهر نموده و همچنین در راستای تامین ایمنی و آسایش شهروندان اقدام به ساخت ایستگاه دوم آتش‌نشانی باقرشهر در روستـای درسن آباد نموده ایم .

وی با عنوان اینکه ساختن شهری امن و زیبا برای مردم باقرشهر دغدغه همه مسئولان ومدیران شهری است ، اظهار داشت : بوستان طبیعت و حیات وحش عطر سیب ، ارغوان ، بوستان بانوان فدک ، شهید ضیغمی ، شهید عبدالمحمد ، فلسطین ، پارک اسکان اضطراری (در راستای توسعه اماکن امداد و نجات ) و ... تا کنون در خصوص تامین اوقات فراغت شهروندان احداث شده است .

سعید استاد فرج در ادامه صبحت های خود یادآور شد : یکی از مشکلات اساسی که از دیرباز شهروندان باقرشهر با آن روبه رو بوده اند معضل تردد خودروهای سنگین و ترافیکی است که در آخر هفته ها برای حضور شهروندان تهرانی در بهشت زهرا (س) در این شهر ایجاد می شد ، در همین راستا شهرداری باقرشهر در جهت رفع حجم ترافیک در ورودی شهر ، پروژه بلوار غدیر و میدان ولایت که با عنوان کمربندی غربی از آن یاد می شود را از سال 92 در دستور کار شهرداری باقرشهر قرار داد که بعد از گذشت سه سال و نیم این پروژه عظیم با اعتباری بیش از 40 میلیارد تومان به طول 3.5 کیلومترهمزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید که این پروژه جزو ماندگارترین پروژه ها در باقرشهر خواهد بود .

شهردار باقرشهر با اشاره به اینکه سازندگی این شهر در دوران مرحوم فقید آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت ، خاطرنشان کرد  : اکنون دربیستمین سالگرد تأسیس شهرداری باقرشهر به همت و تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر شاهد بهره برداری از پروژه‌های مختلف عمرانی جهت خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان هستیم تا بتواینم این شهر را بیش از پیش به سمت توسعه و آبادانی و در خور شان مردمان غیور و متدین این شهر پیش ببریم .

 لازم به ذکراست؛ به مناسبت بیست سالگی شهرداری باقرشهر، مراسم تجلیل از پیشکسوتان شهرداری با حضور شهردار باقرشهر و جمعی از کارکنان و پرسنل در نماز خانه شهرداری باقرشهر برپا شد .

ارسال نظرات