خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: باید جامعه را نسبت به چالش های زیست محیطی حساس کنیم که ناکارآمدی مدیریت بر این حوزه ها از نظر تقنینی، کاربردی و اجرایی از مهمترین مشکلات است.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۱۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان، پیش از ظهر امروز در همایش ملی حقوق سبز که با حضور دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد، گفت: سازمان بسیج حقوقدانان از میان مسائل و مشکلات متعددی که در کشور ما و در استان های شمالی وجود داشت، بیشتر به بحث زیست محیطی و چالش هایی که در این استان ها به این موضوع خاص منعطف بوده، پرداخته است.

وی افزود: باید جامعه را نسبت به چالش های زیست محیطی حساس کنیم، در دهه های اخیر و سال های گذشته آنچه که بر سر محیط زیست و منابع طبیعی آمده، متعدد است و مهمترین آن ناکارآمدی مدیریت بر این حوزه ها از نظر تقنینی، کاربردی و اجرایی است.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: شاید به لحاظ اسم و موقعیت جغرافیایی تصور کنیم که مشکلات زیست محیطی در استان کمتر باشد اما در این استان قریب به 55 درصد مساحت، بیابان و کویری است و هر روزه ریزگردهایی از شمال و مرزهای ترکمنستان وارد منطقه ما می شود.

وی بیان کرد: متأسفانه خلیج گرگان در حال خشک شدن بوده و مخاطره جدی به آنوارد شده است. این همایش می تواند مردم و مسئولان ملی را برای رسیدگی به این مشکلات حساس کند و مردم را از درگیری با این مشکلات زیست محیطی نجات دهند.

هاشمیان با بیان اینکه ایجاد نگرش واحد در موضوعات مربوط به محیط زیست است، یکی از اهداف بزرگ این همایش است، گفت: یکی از چالش های بزرگ در دهه های اخیر که بیشترین آسیب را به محیط زیست زده است، از سوی مدیران محیط زیست بوده که با اجرای طرح های ناکارآمد موجب این وضعیت شده اند.

وی ادامه داد: کوتاهی و سهل انگاری متولیان در حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی موجب کاهش تولیدات شده است هم چنیناجرای طرح های ناکارآمد جنگلداری، برداشت از معادن کوهی که موجب تخریب جنگل و کوه شده است.

هاشمیان گفت: انتقال سرچشمه های زرین گل به سمنان بود که اکوسیستم منطقه را به هم ریخته است، یکی از مشکلات استان بود که با همکاری مدیران اجرایی جلوی آن گرفته شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها