خبرهای داغ:
رئیس شورای شهر بوکان گفت: با تمام این اوضاع بنده به عنوان رئیس شورای شهر از عموم همشهریان بوکانی عذرخواهی خواهم کرد و اعلام می نمائیم به زودی مسببان این وضعیت را به مردم معرفی خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۲۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، وضعیت نامناسب آسفالت خیابان انقلاب بعد از اجرای طرح ساماندهی آن باعث نارضایتی عمومی شهروندان بوکانی و به دنبال آن تجمع بازاریان این شهر جلو ساختمان شهرداری شد.

جمعی از بازاریان بوکانی در جهت اعتراض به وضعیت کنونی آسفالت خیابان انقلاب با تجمع در جلو ساختمان شهرداری خواستار پاسخگوی شفاف مسئولان شهرداری و اعضاء شورای شهر در این مورد شدند.

طرح ساماندهی خیابان انقلاب به عنوان مهم ترین و اصلی ترین خیابان شهر بوکان از اوائل تابستان و همزمان با درخواست اداره آبفای شهری جهت تعویض خطوط لوله آب این خیابان توسط شهرداری آغاز شد و علی الرغم وعده های داده شده جهت اتمام پروژه در اواخر پائیز بهسازی این خیابان آن هم به صورت ناقص تا اواخر پائیز به طول انجامید.

هرچند روایت های مختلفی از شروع این پروژه توسط شهرداری از سوی مسئولان نقل شده اما جالب ترین روایت را شورش دهبان یکی از اعضاء شورای شهر در کانال تلگرامی خود نوشت و عنوان کرد: بحث ساماندهی خیابان انقلاب که شهرداری بوکان از آن بعنوان یکی از پروژهای فاخر در سال 95 نام می برد، امروز بعنوان یک چالش برای این سازمان تبدیل شده است.

پروژه ای که شروع آن بدون هماهنگی و اطلاع اعضای شورای اسلامی استارت آن زده شد، و حتی با شروع پروژه اکثریت اعضای شورای اسلامی به دلیل حساسیت خیابان و نبود بودجه تعریف شده برای آن در سال 95 و بحران شدید اقتصادی شهرداری با اجرای آن موافق نبودند و به کرات آن را به شهرداری اعلام نمودند، و به همین دلیل بارها این شورا متهم به سنگ اندازی در این پروژه شد.

اما با اصرار شهرداری پروژه در تابستان 95 آغاز شد ولی سرعت پیشرفت پروژه به حدی بود که هم صدای اعضای شورا و هم مردم را در آورد.

نهایتا تعمیر و پیاده سازی خیابان انقلاب از ابتدای فلکه اسکندری تا چهارراه شهرداری تا آبانماه بطول انجامید و قطعا پس از اتمام پیاده رو نوبت به آسفالت خیابان می رسید آنهم در وضعیتی که اصلا شرایط جوی مناسب آسفالت نبود.

در نهایت آسفالت خیابان در اواسط آبانماه به اتمام رسید که در روز آسفالت خیابان یکی از همکاران اداری که دارای آزمایشگاه می باشد، به بنده اطلاع دادند که طی آزمایشهای بعمل آمده از آسفالت تولید شده، هم میزان قیر و دانه بندی آن مشکل دارد و قطعا در زمستان تخریب خواهد شد و ذکر نمود که نتیجه آزمایش به صورت کتبی به قسمت عمرانی شهرداری وهم از طریق پیامک و تماس تلفنی به اطلاع مسئولین شهرداری رسیده است.

اینجانب موضوع را با همکاران خود در شورا مطرح و سپس این موضوع نیز از طریق شورای اسلامی شهر به شهرداری اطلاع داده شد که نهایتا از طرف شهردای اعلام گردید که این لایه اول آسفالت بوده و لایه دوم نیز آسفالت خواهد شد که شرایط جوی امکان آسفالت لایه دوم را فراهم نکرد .

با شروع بارش تخریب خیابان به واقیعت تبدیل شد. لذا شورای اسلامی شهر بعنوان وظیفه این موضوع را به اطلاع شهرداری رسانده و بعنوان منتخبین شما بدون هیچ توجیهی خود را شرمنده مردم دانسته، و از مردم معذرت خواهی می کند و از شهردار محترم تقاضا دارد ضمن پیگیری قاطعانه موضوع دلایل آنرا به اطلاع عموم برساند و جهت بازسازی و ترمیم آن، با کارشناسان امر چاره ای بیندیشد.

هرچند این روایت نیز نکات مبهم فراوانی دارد ولی آنچه مشهود و معین بوده که از بدو شروع پهن کردن لایه اول آسفالت این خیابان مسئولان شورای شهر و شهرداری در جریان بودند ولی هیچ اقدام خاصی جهت جلوگیری از این اقدام صورت نگرفت.

با شروع فصل سرما وضعیت آسفالت خیابان انقلاب دچار تخریبی 80 درصدی شده و همین موضوع نیز نارضایتی بسیاری از همشهریان بوکانی را به دنبال داشته است.

همین مهم سبب شد که صبح دوشنبه تعدادی از مغازه داران خیابان انقلاب با تجمع در مقابل شهرداری بوکان و همچنین ساختمان شورای شهر خواستار پاسخ گوی مسئولان در مورد وضعیت این خیابان شدند.

هرچند تنها بعد از چند دقیقه از شروع تجمع شهردار و رئیس شورای شهر با حضور در جمع معترضان ضمن معذرت خواهی از مردم قول دادند در اسرع وقت در این مورد شفاف سازی های لازم را انجام دهند.

همچنین رئیس شورای شهر بوکان نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج از معرفی مسببان این وضعیت به مردم خبر داد و عنوان کرد: بی گمان شورای شهر بوکان نیز خواسته مردم را برحق می داند و از تمام مردم این شهر بابت وضعیت خیابان انقلاب و دیگر پروژه های این شهر معذرت خواهی می کند.

امیر نصری افزود: اگر مشکلات به وجود آمده با استعفاء شورای شهر حل خواهد شد ما آماده هستیم استعفاء دهیم اما این مشکلات از جای دیگر آب می خورد و شورای شهر نیز تنها یک تماشگر بوده است.

وی ادامه داد: شورای شهر بوکان از اول نیز با اجرای ساماندهی خیابان انقلاب به صورت فعلی در حالی که دو پروژه مهم شهرداری روی زمین مانده مخالف بود ولی این تصمیمات خارج از مجموعه شورا گرفته شد و مدارک آن نیز موجود است.

نصری عنوان کرد: با تمام این اوضاع بنده به عنوان رئیس شورای شهر از عموم همشهریان بوکانی عذرخواهی خواهم کرد و اعلام می نمائیم به زودی مسببان این وضعیت را به مردم معرفی خواهیم کرد.

این منتخب مردم در دوره چهارم شورای شهر همچنین با تشکر از مسئولان قضایی بوکان تصریح کرد: در این مدت خوشبختانه شاهد ورود قاطع و به موقع دستگاه قضاء به تخلفات انجام شده در شهرداری بودیم که نشان می دهد این نهاد با متخلفان به حقوق مردم هیچ مماشاتی ندارد و قاطع برخورد خواهد کرد.

حال امید است طی چند روز اینده همچنان که شهردار و رئیس شورای شهر بوکان قول دادند مردم شاهد شفاف سازی جدی در باره وضعیت خیابان انقلاب باشند و همچنین به صورت استاندارد به ترمیم وضعیت اسفناک این خیابان اقدام کنند.

ارسال نظرات